מתכנת PHP

פריצתו של האינטרנט לפני יותר משני עשורים הביאה אל עולמנו לא רק גלובליזציה והתפוצצות של מידע, אלא גם מאות עיסוקים חדשים שלא היו קיימים בלעדיו. אחד העיסוקים שהתפתחו הודות לאינטרנט הוא מתכנת PHP, אשר תפקידו הוא לפתח תוכנות, אפליקציות ואתרים על בסיס שפת הסקריפט הדינמית PHP  (ראשי תיבות של PHP Hypertext Preprocessor).

משרות PHP

PHP  אחראית להרבה מערכות קוד פתוח שפותחו בזכותה כדוגמת Joomla, וורדפרס ועוד. שרתי האיחסון שתומכים בה הם רבים. מסיבות אלה ועוד היא נחשבת לשפת סקריפט חשובה במיוחד. PHP  נחשבת לשפת הסקריפט המובילה עבור סטארט-אפים ועסקים קטנים, כמו גם בתחומי הפרסום והעיצוב. מכאן, ניתן להבין מדוע חברות הייטק רבות מעסיקות מתכנתי PHP. המשמעות של כך היא שבתור מתכנתי PHP  לרוב לא תתקשו למצוא עבודה, בפרט לא כאשר תמקדו את החיפוש לתחום - משרות מתכנת PHP. 

מחפשים עבודה בתחום ה- PHP?  לחצו כאן למשרות מתכנת PHP של Jobinfo

עבודה בתכנות PHP


עבודתו של מתכנת ה PHP  כוללת פיתוח ממשקים, עבודה עם SQL  במאגרי מידע, תמיכה במפתחי Front End, פיתוח ואינטגרציה של פלאגינים, אינטגרציות של פתרונות אחסון מידע שונים ועוד; לפיכך תכנות PHP  נחשב בדרך כלל לעיסוק מגוון, מעניין ומעשיר. בהתאם לכך, לא בכל משרת מתכנת PHP  תמצאו את אותן הדרישות מהמועמדים; לחברות וארגונים שונים עשויות להיות דרישות שונות בהתאם לתחום בו הארגון או החברה עוסקים ובהתאם למערכות עליהן הם מתבססים.


יהיו חברות עבורן ידע בלינוקס יהיה יתרון; יהיו חברות שידרשו ידע מעמיק ב-MVC  ו/או ב-OOP; חברות רבות יעניקו יתרון לבעלי ידע בשפות נוספות כגון HTML5, jQuery, Javascript ועוד; חברות שמתעסקות בשיווק דיגיטלי לרוב ירצו אנשים עם ידע ב-SEO; ויהיו חברות שירצו ניסיון בפיתוח אפליקציות בסביבות iOS ואנדרואיד. רוב החברות יבקשו ניסיון כלשהו בתכנות PHP, אך בעוד שחלק יסתפקו בשנתיים ניסיון, יהיו חברות שידרשו 5 שנות ניסיון לפחות.


אחד מגורמי המשיכה לתחום של תכנות PHP הוא השכר במשק. מתכנת ה PHP  מתחיל, עם 0-2 שנות ניסיון, יקבל משכורת ממוצעת של 12,000-15,000 ש"ח בחודש; מתכנת עם 2-3 שנות ניסיון ירוויח בין 18,000-22,000 ש"ח; מתכנת עם 3-5 שנות ניסיון ירוויח בין 22,000-25,000 ש"ח; מתכנת שלו מעל 5 שנות ניסיון ירוויח בין 25,000-28,000 ש"ח; ואילו ראש צוות PHP  ירוויח בין 28,000-30,000 ש"ח לחודש.


משרות מתכנת PHP


המשרות שניתן למצוא בתחום של תכנות PHP  הן רבות ומגוונות. בין היתר, כאשר אתם מחפשים עבודה כמתכנתי PHP, אתם עשויים להיתקל במשרות הבאות: PHP Developer, PHP Programmer, Full Stack Developer, Full Stack Web Developer, Front End Developer, SaaS Software Developer, Full Stack Software Engineer, Full Stack Team Leader, Back End Developer, Server Engineer, Web Developer, Full Stack PHP Programmer, PHP Developer, Full Stack PHP Developer, Server Developer, Front End Architect ועוד.

שאלות נפוצות בראיון עבודה למשרת מתכנת PHP – וכמה טיפים


בראיונות עבודה עבור משרות מתכנת PHP לרוב ישאלו אתכם לא רק על השכלתכם בתחום, ניסיונכם וכישורים נוספים, אלא ירצו לחקור לעומק את מידת הבנתכם בתכנות PHP, ויכולתכם לחשוב באופן יצירתי על פתרון בעיות מתחום בתנאי לחץ. לפיכך סביר להניח שישאלו אתכם שאלות שונות הנוגעות לסיטואציות בהן אתם עשויים להיתקל בעבודתכם כמתכנתי PHP, וכן שאלות של ידע בתחום. לפניכם דוגמאות לשאלות שאתם עשויים להישאל בראיון:

  • מה זה heredoc ולמה משתמשים בו?
  • מה זה variables variables ומתי משתמשים בו?
  • איך מגינים מ- SQL Injection?
  • מדוע במתודה סטטית אין this?
  • מה ההבדל בין get ו-post?
  • איך יודעים מהם מאפייני הדפדפן?
  • כיצד ניתן לשלוח טופס, בלי כפתור submit?
  • איך משנים את הרשאת השרת באמצעות PHP?
  • מה ההבדל בין echo, print ו-printf בהדפסת מחרוזות?
  • מה מסמל הפרמטר & בהגדרת פרמטר בפונקציה?
  • באלו מצבים משתמשים ב-singleton?

אם ברצונכם להמשיך לתרגל, חיפוש קצר ברשת יניב שאלות נוספות. חוץ מלהתכונן באמצעות שאלות, מומלץ להגיע לראיון כאשר אתם רעננים ומרוכזים (רצוי אחרי שנת לילה טובה), לאחר שעשיתם שיעורי בית על החברה, ועם ציפיות שכר המתאימות לניסיונכם. שיהיה לכם בהצלחה!

מחבר: צוות Jobinfo

חזרה חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה