תעשיית ההייטק בישראל

בשנים האחרונות, תעשיית הייטק התעצמה משמעותית וכיום ניתן לומר שמעמדה של ישראל כמעצמת הייטק הינו בלתי מעורער, בפרט בשנה האחרונה וזאת בעקבות מכירת מובייל - איי לחברת אינטל. אמנם בפני תעשיית ההייטק הישראלית ניצבים אתגרים רבים, אך למרות הכל, נראה לעין כי המגמה החיובית נמשכת והתחזיות של מומחים שונים הן שהיא תימשך גם בעתיד הקרוב.

ישראל מעצמת הייטק

תעשיית ההייטק בתחילת דרכה בישראל


חברת ההייטק הראשונה בישראל, הינה חברת האחזקות "אלרון", אשר הוקמה על ידי עוזיה גליל בשנת 1962. תעשיית ההייטק בישראל החלה את דרכה במסגרות ממשלתיות, בחיל המדע (כיום: הרשות לפיתוח אמצעי לחימה, לתעשייה האווירית בישראל ולגופים אחרים), וזאת עקב המצב הבטחוני בישראל והמתיחות השוררת במזרח התיכון.

בעקבות המצב המתוח, צה"ל מיין וגייס את האנשים המתאימים ביותר ליחידות טכנלוגיות בצה"ל. אנשים אלו, במהלך שירותם בצה"ל - צברו ניסיון וידע רב, ולאחר מכן הביאו אותו לידי ביטוי בשוק האזרחי וכך ישראל עשתה את פריצת הדרך שלה וביססה את מעמדה. בנוסף לכך, העלייה מברית המועצות, הביאה עמה עובדים מקצועיים רבים בתחומי המדעים, ההנדסה והטכנולוגיה.

תעשיית ההייטק בישראל במאה ה-21


כיום, תעשיית ההייטק בישראל משגשת ופורחת, וזוכה להצלחה והערכה רבה בעולם. ההצלחה באה לידי ביטוי כך: שבירת שיא של אקזיטים, מרכזי הפיתוח של החברות הגדולות ביותר בישראל, כגון מיקרוסופט, פייסבוק וגוגל, מעסיקים יותר ישראלים מאשר בעבר והקמת מספר רב של חברות הזנק. סקירת ענף ההייטק, נכון להיום כוללת מספר חברות גדולות בינלאומיות, שלהן מרכזי פיתוח בישראל, כמו למשל: גוגל, יאהו, מיקרוסופט וכדומה. בעתיד, ככל הנראה, חברות כמו אמזון ובוקינג.קום צפויות להגיע לישראל ולהעסיק מאות עובדים ישראלים. 

כמות אנשי הפיתוח וההייטק בתעשייה כיום


אם גם אתם תוהים כמה מתכנתים יש בישראל, חשוב שתדעו שנכון לשנת 2014 הנתונים הצביעו על כ- 3.5 מיליון אנשים עובדים בישראל. מתוכם כ- 283 אלף עובדים בתעשיית ההייטק: 182.8 אלף גברים ו- 100.5 אלף נשים. רוב העובדים נכון לאותה שנה היו גברים מהמגזר היהודי והחילוני. בשנים האחרונות יש עלייה בכמות הנשים המשתלבות במקצועות שונים בתעשיית ההייטק בישראל וכ-8000 חברות הייטק.

חברות הייטק בישראל >>

השכר והביקוש בתעשיית ההייטק 


עובדים בתעשיית ההייטק נהנים משכר גבוה ונכון לשנים האחרונות שכרם גבוה יותר מהעשור הקודם. לשם השוואה: שכר ממוצע של מהנדס פיתוח בשנת 2008 היה 17,200, אך כיום 27,250. על אף שישנם סטודנטים רבים למדעי המחשב בישראל, קיים מחסור בעובדים בתעשיית ההייטק ואין מספיק כוח אדם. ישנה מחלוקת האם לייבא עובדים זרים על מנת לפתור את בעית המחסור בעובדים. מנגד, אנשים אחרים טוענים כי הפיתוח בהייטק צריך להיות מקומי ועל כן אין לייבא עובדים ממדינות אחרות. 

לסיכום, תעשיית ההייטק בישראל נהנית מיוקרה והצלחה רבה בעולם ושנים 2018-2017 היוה בין השנים היותר טובות והמוצלחות להייטק הישראלי. מגמה זו אכן ממשיכה, ונראה כי לישראל יש עתיד מזהיר בתחום ההייטק ופוטנציאל עתידי. עם זאת, דרושים עובדים רבים לתעשיית ההייטק בישראל עקב מחסור בכוח אדם.

למשרות בהייטק לחצו כאן >>

חזרה חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה