ראיון עבודה ומבחני מיון

מקומות עבודה רבים נוהגים לשלוח את המועמד למרכזי הערכה ומיון הכוללים לרוב מספר מבחנים פסיכולוגיים, ראיונות, ומשחקי תפקיד קבוצתיים. המלצתנו היא, לפני שמגיעים למבחנים, להבין את משמעות המבחנים, להכיר את המבחנים שאתה עומד לעבור ואיך ניתן להתכונן אליהם.

מרכזי הערכה

מהם מרכזי הערכה?

מטרתם המקורית של המבחנים הפסיכולוגיים היא למדוד את ההבדלים שבין אדם לאדם או בין תגובותיו של אותו אדם בנסיבות שונות. המבחנים בודקים את כישוריו ויכולותיו של האדם בהתאם למקצוע אליו הגיש את מועמדותו כך שמבחן הערכה עבור תכנת איננו זהה למבחן הערכה עבור איש מכירות.
נקודה זו חשובה במיוחד משום שנגזרת ממנה האפשרות שחוסר הצלחה במבחן מיון ספציפי איננו "אסון" וייתכן שתצליח לעבור מבחני מיון אחרים אשר יופנו לעבודות אחרות ( ויידרשו כישורים שונים)

איך הם ידעו בדיוק מי אני?

המבחנים הפסיכולוגיים מסתמכים על דפוסי התנהגות קבועים המשמשים כמדדי השוואה. על אף הרצון שלנו להרגיש כי האופי האישי גורם לכל אדם להתנהג בצורה שונה לחלוטין, ישנם דפוסי התנהגות קבועים ומשותפים לרוב האנשים. המבחנים על כן, בודקים סטיות מן הדפוסים הקבועים הללו, אך הם מתקשים באבחון ניואנסים דקים, איך להתכונן לראיון עבודה?

חשוב לזכור שהמבחנים אינם מושלמים או חפים מטעויות תוקף. לכן, אם התוצאות הפתיעו אותך ביותר, גש למבחנים חוזרים או דווח מיד לאחר המבחנים לממונים הפוטנציאליים שלך כי לדעתך לא מיצית את יכולותיך במבחן. 

האם להעביר תוצאות של מבחנים ממקום עבודה אחד לאחר?

מכוני אבחון רבים יאפשרו לך לקבל משוב (המחירים משתנים ממכון למכון). מומלץ לקבל משוב, כדי להחליט  אם להעביר את קורות החיים למקומות נוספים (המשוב גם יאפשר לך לאמן מיומנויות חלשות). שנית, אם לא התקבלת למקום עבודה מסוים, יש סיכוי לא קטן שהמבחנים לא היו מוצלחים. ולכן, לא כדאי להעביר את המבחנים לארגון אחר.

האם כדאי להתכונן למבחני הערכה?

מאותה הסיבה בדיוק (הטעויות הסטטיסטיות) רצוי שתתכונן למבחני המיון ובכך תפחית גורמים אשר אינם קשורים לכישורייך האבסולוטיים ופוגעים בהצלחתך, כמו פחד, חוסר ניסיון ולחץ זמן.

מחבר: צוות Jobinfo

חזרה חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc

*שדה חובהשלח פנייה