2015 נפתחה בתנופת השקעות וגיוסי כוח אדם

הרבעון הראשון של 2015 ממשיך את מגמת התנופה שאפיינה את 2014 בכל הנוגע להשקעות בהייטק בישראל. על פי נתוני חברות המחקר, מתחילת השנה נרשמו אקזיטים של חברות ישראליות בהיקף של 1.94 מיליארד דולר. הכסף הגדול שמושקע בשוק המקומי מהווה הבעת תמיכה עולמית בכוחות הפיתוח וההנדסה בישראל.

בנוסף למשקיעים מאירופה וארה"ב ניתן לראות גם השקעות של סין בהייטק הישראלי (וגם בחברות ביו טק/רפואיות):  השקעה של עשרות מיליוני דולרים של משקיעים מקבוצת "Alibaba"  בקרן ההון סיכון הישראלית JVP. בימים אלו נציגי החברה נפגשים גם עם חברות סייבר ישראליות לבחינת שיתופי פעולה וגישושים לקראת רכישות עתידיות.

הציפיות להמשך השנה מעודדות, ואם ניקח בחשבון שצפויה השנה לפחות הנפקה אחת של חברת אינטרנט ישראלית גדולה – דוגמת  אאוטבריין, Taboola או IronSource - בהיקף של כמיליארד דולר, ייתכן מאוד ש- 2015 תירשם כשנת שיא בהייטק הישראלי.

הכסף הגדול שמושקע בחברות ישראליות מייצר עוד ועוד הזדמנויות גם בתחום התעסוקה. על פי נתוני חברת ההשמה להייטק Jobinfo, המגמה החיובית והעליות בביקושים לכוח אדם איכותי נמשכות אף הן. ברבעון הראשון של השנה חברות רבות החלו במהלכים להגדלת צוותי הפיתוח על ידי הוספת תקני מפתחים ואנשי בדיקות. 

מנהלי מוצר: ערך מוסף טכנולוגי והכרות עם השוק
בחברות אינטרנט, מובייל, אבטחת מידע ותקשורת נרשמה עלייה במספר התקנים בתפקידי ניהול מוצר. עלייה בדרישה למנהלי מוצר נובע מכניסתן של חברות לפיתוח מוצרים נוספים, הכנסת טכנולוגיות נוספות התממשקות עם המוצר ו/או בעקבות  גידול במכירות וכניסתן לשווקים חדשים. החברות המגייסות מנהלי מוצר מחפשות  אנשים שיביאו עמם ערך מוסף בהיבט הטכנולוגי, יכולת הנעה והובלה של מוצר משלב האפיון עד הביצוע, הבנת השוק, הבנת צרכי הלקוח ועבודה במקביל עם צוותי הפיתוח והלקוחות בחוץ. 

חברות המפתחות מוצרי Large-Scale (מערכות מרובות משתמשים עם נפחי תעבורה גבוהים ומיליוני משתמשים) מחפשות מועמדים לניהול מוצר שצברו ניסיון בעבודה בסביבה דומה, או מ- Enterprise (חברות המפתחות מוצרים לחברות ענק). תפקידי ניהול מוצר, מנהל מוצר בכיר או דירקטור מוצר מייצגים את הפנים המקצועיות של החברה מול הלקוח, ולכן רקע והבנה עמוקים של סביבת העבודה והטכנולוגיה חשובים במיוחד עבורן.

נתוני משכורות ברבעון הראשון (משכורת חודשית ברוטו באלפי ש'):

  3-5 שנות ניסיון בכיר/מנהל/דירקטור
מנהל המוצר 25-30 30-35

 *הטווח תלוי בהתמחות המועמד, והתאמתו לצרכי החברה

סטארטאפים ישראליים בצמיחה

בחברות פרסום ONLINE וחברות מדיה קיימת מגמה של עלייה בביקושים למועמדים בעלי ידע/ניסיון בתחום הוידיאו.

הרשתות החברתיות הגדולות ובראשן פייסבוק העניקו בחודשים האחרונים דחיפה משמעותית לתחום הווידאו ברשת. הצפיות בתכני וידאו בפייסבוק זינקו בכ-50 אחוזים תוך חודשים ספורים בשל העובדה שהסרטונים מנוגנים כעת למשתמשים באופן אוטומטי. 
השימוש בוידאו ברשת בכלל ובעולם הפרסום בפרט תפס תאוצה בשנים האחרונות והמגמה של צריכת תוכן וידיאו במובייל בעליה מתמדת. הרשתות מעודדות העלאת תכנים קצרים וממוקדים בוידאו ואף פיתחו מודלים של חלוקה בהכנסות עם יוצרי התוכן (Youtube). במקביל, יש צמיחה משמעותית בצריכת וידאו במכשירי מובייל. שתי המגמות הללו מחלחלות לתעשייה ומביאות עמן תזוזות וביקושים גם בתחום כוח האדם. חברות שיווק ופרסום באונליין מגדילות בחודשים האחרונים את הביקושים למועמדים בעלי ערך מוסף המכירים  את העולם הזה מהצד של חברות פרסום עם דגש על תחום הווידאו: ניהול קמפיינים, ניהול מדיה, מנהלי תוכן ורכישת מדיה  מסבירה מלכה-ליברמן שרית. להלן טבלאות השכר:

נתוני משכורות ברבעון הראשון בתחום הוידאו (משכורת חודשית ברוטו באלפי ש'):

תפקיד שכר הערות
Head of video operation 20-25 מוביל פעילות בעל ניסיון מעל 3 שנים
Content Editor 12-16 תפקיד חדש יחסית של שילוב ועבודה עם וידאו ותוכן. לפחות שנתיים ניסיון
Media Manager עם התמחות בוידאו 15-17 לפחות שנתיים ניסיון
On-Line Video Expert 12-15 לפחות שנה ניסיון

 

Java– ביקוש גבוה והזדמנויות חדשות
פלטפורמת  ה-Java היא מצרך חם ומבוקש בעולם ההייטק כבר שנים ארוכות. חברות רבות מתחרות על מהנדסים בעלי ניסיון בשפת ה- java – כולן שואפות לגייס  טאלנטים. מדובר בשפה נפוצה  ומבוקשת ,  אמינה ובעלת ביצועים טובים, ומבחר גדול של ספריות קוד פתוח. 
בשל הקושי לענות על הביקושים בשוק, ישנן לא מעט חברות שמחפשות מועמדים עם רקע בסיסי מתאים כדי לערוך להם הכשרה ייעודית.

"כבר מסוף 2014 אנחנו רואים בקרב חברות נכונות לקבל לשורותיהן מתכנתי  #C ולהכשיר אותם לתכנות ב- Java (וההיפך) ", מסבירה שרית מלכה-ליברמן, דירקטור השמות בחברת Jobinfo.  "שתי השפות משיקות, וכשחברה מוצאת מועמד וורסטילי בעל יכולת למידה גבוהה השולט היטב בשפת הפיתוח - היא מוכנה לקלוט אותו לשורותיה ולהכשיר אותו. צעד זה מראה על פתיחות מצד החברות שעד כה לא היו מוכנות למהלך כזה ולא התפשרו. כך מתאפשר להן לגייס טאלטנטים שבפרק זמן קצר יחסית לומדים שפה חדשה ולקצר תהליכי גיוס ארוכים", היא מוסיפה.

נתוני משכורות ברבעון הראשון (משכורת חודשית ברוטו באלפי ש'):

  2-3 שנות ניסיון 3-5 שנות ניסיון
מתכנת JAVA 18-21 22-26