מה אומרת שפת הגוף של המועמד לעבודה

אז אתם עומדים לראיין בקרוב מועמד לעבודה, ואין לכם הרבה ניסיון בתחום. אתם חוששים שמא תאבדו מועמד טוב בגלל ראיון לא מוצלח – או לחילופין תקבלו לעבודה אדם שאינו מתאים לתפקיד.

קבלו טיפ חשוב: אחד הדברים העיקריים שכדאי לשים אליהם לב כמראיינים זה שפת הגוף של המרואיין.

האם הוא לחוץ? איזה לחיצת יד הוא נתן לכם בהתחלה? האם הוא שמר על קשר עין? איך הוא נגע בשיער שלו? כל אלו יכולים לשמש אינדיקציה חשובה עבורכם בנוגע למה שהאדם שעומד מולכם חושב או מרגיש.

רוצים לדעת במה להתמקד? הנה כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם במהלך הראיון כדי לקרוא בצורה הטובה ביותר את שפת הגוף של המרואיין.

שפת גוף נכונה בראיון עבודה

לשמור על קשר עין

המרכיב החשוב ביותר בשפת הגוף. שימו לב לקשר העין עם המרואיין – אם הוא מגלגל עיניים כלפי מעלה זה יכול לרמז על כך שהוא משקר או שהוא אינו בטוח בעצמו.

במהלך הראיון, יכול המרואיין להסיט את מבטו מכם מדי פעם לשנייה או שתיים – זה בסדר. נעילה של המבט על אדם לזמן ממושך יכולה להיתפס כאגרסיבית או אפילו מפחידה.

חיוך והבעות פנים לא סגורות

גם חיוך הוא מרכיב חשוב ביותר. 40% ממנהלי כוח האדם שנשאלו אמרו כי היעדר חיוך אצל מרואיין הוא דגל אדום בזמן הראיון, אבל שימו לב אם החיוך מזויף.

כמו כן, בחנו אם הבעות הפנים של המרואיין תואמות לתוכן שיוצא מפיו. אם הוא אומר שהוא אוהב או מתלהב ממשהו, כדאי שיראו את זה בפניו, אחרת זה יכול להעיד על חוסר אמינות. הבעה סתמית מצביעה על סגירות.

יציבות נינוחה מאוזנת

אם הראיון הוא בישיבה, שימו לב אם המרואיין נשען לאחור – מאחר שזה יכול לסמן לכם שמדובר במרואיין עצלן וארוגנטי. הישענות קדימה יכולה לבטא אגרסיביות, ושמיטת כתפיים היא סתם עצלנות.

מה לעשות עם  הידיים

מועמד שכוסס ציפורניים או שם ידיים בכיסים צריך להדליק אצלכם נורה אדומה, מאחר שאלה מעידים על עצבנות. מועמד נינוח ישאיר את ידיו במצב קבוע – לפחות בהתחלת הריאיון.

תנועות ידיים מהירות, כמו חיתוך או הצבעה באצבע לכיוונכם, עלולות להיתפס על ידכם ככוחניות ואגרסיביות. אם המרואיין משלב זרועות מעל לחזה זה יכול לסמל עבורכם התנגדות, סגירות והתגוננות.

מחבר: צוות Jobinfo

חזרה חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc

*שדה חובהשלח פנייה