מהי תקשורת אסטרטגית נכונה

כל ארגון חייב לגבש את אסטרטגיית התקשורת הנכונה והמתאימה ביותר לצרכיו הייחודיים. אסטרטגיה תקשורתית היא למעשה כל הפעולות וההחלטות שהארגון נוקט בהתנהלותו מול גורמי תקשורת שונים. בתקשורת אסטרטגית קובעים את מדיניות החברה כלפי גורמי וגופי התקשורת לאחר זיהוי והגדרת מטרות, קבלת החלטות לגבי מה רוצים להשיג מהתקשורת, אפיון קהל היעד אליו רוצים לפנות, ניסוח מסרים קליטים וברורים לקהל היעד ובחירת נושא מעניין אותו רוצים להציג באמצעות התקשורת. 

תקשורת אסטרטגית

אסטרטגיה תקשורתית מהווה חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה העסקית והשיווקית של הארגון. את האסטרטגיה התקשורתית קובעים מנהלים בכירים בארגון, אך לרוב מעסיקים יועץ תקשורת חיצוני בגלל הניסיון הרב שלו, ההתמחות המקצועית וההכרות האישית והמעמיקה גם גורמים בכירים בגופי התקשורת השונים בארץ או בחו"ל.


ארבעה שלבים מרכזיים בתקשורת אסטרטגית


ישנם ארבעה שלבים עיקריים כדי להחליט על האסטרטגיה התקשורתית של העסק או הארגון:

  • הגדרת מטרות ויעדים – בשלב הראשון יש להגדיר מטרות ויעדים תוך התייחסות לגורמים כמו זמן, כמות, יעילות ובהירות. הגדרה נכונה של היעדים מסייעת לכל הגורמים בארגון ובגורמי התקשורת להחליט על דרכי פעולה מתאימות ואפקטיביות כדי להשיג את המטרות הרצויות. בשלב זה יש להגדיר גם את קהל היעד כיוון שיש להעביר מסרים ברורים בהתאמה למאפייני קהל היעד ובאמצעים הנכונים.
  • איתור ספקים –  כדי להשיג את היעדים שנקבעו בשלב הראשון יש ליצור שיתופי פעולה עם ספקי תקשורת שונים. יש מגוון אפשרויות, במיוחד כיום כיוון שניתן להוציא הודעות תקשורת גם באינטרנט, למשל באמצעות הפרופיל העסקי בפייסבוק.
  • בחירה נכונה מבין החלופות הקיימות והאפשריות – יש לבחור היטב ובמקצועיות את ספקי התקשורת והמדיה, לכן חשוב להבין מהן החלופות הקיימות ואיזה ספק מתאים לכל מטרה ויעד שרוצים להשיג.
  • ביצוע, בקרה ופיקוח – שלב הביצוע תלוי בבחירה נכונה של 3 השלבים הקודמים, לאחר שמגבשים את האסטרטגיה התקשורתית ומגדירים יעדים ברורים וברי השגה, מוציאים לפועל את התוכנית. עם זאת, חשוב לבצע פיקוח ובקרה על התקשורת האסטרטגית, יש מגוון שיטות וכלים המיועדים לניטור נתונים ולהסקת מסקנות.

הקשר בין תקשורת אסטרטגית לתחום ההייטק והיזמות

חברות הייטק ואנשי עסקים המתמחים בפעילות של יזמות בתחומים שונים זקוקים לפתרונות מתקדמים לצורך העברת מסרים שיווקיים, הודעות חשובות, חדשות בנושא החברה ועוד. במסגרת האסטרטגיה התקשורתית עליהם לקבל החלטות רבות כדי להגדיר מטרות ולבחור את הספקים הרלבנטיים ביותר.


תוכנית תקשורת אסטרטגית מהווה חלק בלתי נפרד מחיי היזמים, היא מהווה כלי חשוב בקרב חברות הייטק, כיוון שהתוכנית מסייעת לארגון או ליזם לגייס משאבים. כמו כן, בעזרת התוכנית אפשר לגייס לקוחות חדשים, לעניין משקיעים, לגייס תמיכה של בעלי מניות או מנהלי קרנות הון סיכון, ובאמצעות התוכנית אפשר לגייס גם תמיכה ציבורית רחבה. 


את התוכנית לתקשורת אסטרטגית יש לגבש על סמך נתונים עדכניים ומחקרי שוק, חשוב לנתח את מאפייני קהל היעד כדי לנסח מסרים ברורים וקליטים, וכמובן חשוב להגדיר מטרות ברות השגה ולגייס את המשאבים הנחוצים לבחירת גורמי ואמצעי התקשורת והערכת תוצאות הביצוע.

חזרה חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה