האם עדיף לבקש הטבות או משכורת גבוהה יותר?

כולנו מכירים את המונח הטבות בעבודה, אבל רבים מאתנו לא נוטים לייחס לכך חשיבות מספיק גדולה, בעיקר כאשר אנחנו ניגשים לשוחח עם המעסיק הקיים או העתידי שלנו בנוגע לשכר שלנו.

הטבות בעבודה

המילה "הטבה" באופן פסיכולוגי מתקשרת אצל רבים מאתנו לתחום המתנות והפינוקים ולא לתחום הפיננסי, למרות שהטבות בעבודה כמעט תמיד חוסכות לנו כסף בצורה זו או אחרת ולכן הן הרבה פעמים מגדילות את ההכנסה שלנו, למרות שבפועל בתלוש המשכורת, השכר נטו לא השתנה בכלל בחלק מההטבות.

הטבות לעובדי הייטק מול תנאי שכר

הטבות במקום העבודה יכולות לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים כגון: רכב צמוד, החזר על הוצאות דלק, מימון שיחות הטלפון שלנו, סבסוד ארוחות, ביטוח בריאות או ביטוח חיים מוזל, מימון חלק משכר הלימוד, כרטיסים מוזלים להופעות והצגות, הסעות מאורגנות לעבודה ובחזרה, הטבות פנסיוניות, שף פרטי, מכונות קפה לעסקים, משכורת 13 ואפילו תוספת של ימי חופשה.

לכל מקום עבודה כמעט יש רשימה של הטבות שהוא מעניק לעובדים שלו והרבה עסקים, חברות וארגונים יודעים שהטבות הן דרך טובה למשוך אליהם את העובדים הטובים ביותר. לא בטוחים מה השכר בעבודה שלכם? הכנסו לטבלאות שכר.

לכל אחד מאתנו יש יעד של משכורת שאליו הוא רוצה להגיע, בין אם מדובר בעבודה קיימת ואנחנו מרגישים שהגיע הזמן להעלאה בשכר, ובין אם מדובר בעבודה חדשה ובהתכוננות לראיון העבודה הסופי שבו יעלה גם נושא השכר. את המשכורת המיוחלת, אנחנו רואים כמובן בצורה של מספרים ואנחנו שוכחים את ההטבות הנלוות אליה, דבר שיכול לפגוע ביכולת ניהול המשא ומתן שלנו, מכיוון שפעמים רבות המעסיק כן מודע להטבות והוא לוקח גם אותן בחשבון, כאשר הוא משוחח אתנו על שכר מסוים.

הטבות במקום העבודה הן הרבה פעמים "Win Win Situation" כלומר, המעסיק מרוויח בכך שהוא חוסך לעצמו בהוצאות על המשכורת בזכות ההטבות, שעליהן הוא מקבל החזרים או מחירים טובים יותר, ואילו אתם העובדים זוכים בתוספת כסף בכל חודש, רק בצורה אחרת.

אבל לא תמיד ההטבות באמת מגשימות את יעד המשכורת שלנו ולפעמים באמת אפשר לוותר על חלק מההטבות ולבקש פשוט תוספת למשכורת, אז איך באמת נדע מה עדיף – הטבות או תוספת שכר?

הפתרון לדילמה הזו, הוא פשוט לשבת בבית ולחשוב על ההטבות וכיצד הן מתבטאות מבחינת ההוצאות שלנו. אם מדובר במקום עבודה קיים שאנחנו כבר מקבלים ממנו הטבות, אפשר בקלות לחשב כמה כסף חוסכות לנו אותן הטבות בכל חודש, ואז נוכל לגלות האם אנחנו מתקרבים קצת יותר למשכורת שעליה אנחנו חולמים.

יכול להיות שמדובר גם במקום עבודה שנותן הטבות לחלק מסוים מהעובדים ואז אנחנו יכולים לבקש תוספת של הטבות או הטבה ספציפית, במקום העלאה בשכר, או בנוסף להעלאה בשכר, כאשר העלאה המבוקשת תהיה כמובן קטנה יותר.

בנוגע למקומות עבודה חדשים, הנושא מעט יותר מורכב, במקומות כאלו אנחנו בדרך כלל לא יודעים אלו הטבות ניתנות וכמה כסף הן יחסכו לנו, במקרה כזה ובמידה ואין באפשרותנו לברר מראש, מומלץ להגיע לראיון העבודה עם השכר המבוקש מצד אחד, ועם ההטבות החלופיות מצד שני (כאשר אנחנו כמובן יודעים מה הוא הערך הכספי שלהן מבחינתנו).

כלומר בדיון על השכר אנחנו מבקשים שכר מסוים, אבל מציינים שאנחנו מוכנים להתגמש בשכר אם נקבל הטבות כגון: רכב צמוד מהעבודה, סבסוד ארוחות, החזר על שיחות טלפון וכדומה.


אם הגעתם לראיון עבודה דרך חברת השמה תוכלו להיוועץ במנהלת השמה המלווה אתכם אם היא יודעת אלו הטבות החברה מציעה לעובדיה אם לא אל תהססו לשאול את המעסיק לפני הדיון הספציפי על השכר, מה הן ההטבות שמקום העבודה מציע, ורק אז כשאתם כבר יודעים כמה כסף ההטבות יחסכו לכם, אתם מבקשים את השכר.

אם תזכרו שהטבות פירושן כסף ותעשו את שיעורי הבית שלכם היטב, ישנם סיכויים טובים לכך שתוכלו לקבל את המשכורת שעליה חלמתם, גם בזכות ההטבות ואולי אפילו יותר מכך.

מחבר: צוות Jobinfo
מחבר: פרופ' דן גילאי
מחבר: עו"ד גדי טפרמן
דוא"ל:
מחבר: עו"ד אסף אורלב
דף הבית: www.k-o-law.com
דוא"ל:

חזרה חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc

*שדה חובהשלח פנייה