חיפוש עבודה בחו"ל במסגרת רילוקיישן - המדריך השלם

משרה נחשקת מעבר לים היא החלום המקצועי של ישראלים רבים, ובכל שנה בין 4,000 ל-5,000 עובדי הייטק מגשימים את החלום הזה. במקרים רבים, הזדמנויות התעסוקה בחו"ל כוללות עבודה מפתחת ומספקת עם קידום מקצועי אמיתי, לצד חוויה ייחודית ומעניינת.

עבודה בחו"ל היא תופעה מקובלת במיוחד כשמדובר בתחום ההייטק, וכמעט בכל רחבי הגלובוס ניתן למצוא ישראלים שעוסקים בתחום. ישראלים שעוזבים לטובת רילוקיישן חוזרים אחרי שלוש שנים בממוצע.

בישראל, סטודנטים הלומדים בפקולטות הטכנולוגיות יודעים שאם הם ישקיעו בלימודים ויתפתחו מקצועית, הם יוכלו בעתיד להיקלט בתעשיית ההייטק המקומית, כמו גם העולמית, להרוויח משכורות גבוהות ולהגיע למימוש עצמי.

משרות רילוקיישן לארה"ב בתחום ההייטק

בארץ קיים היצע נמוך יחסית של משרות בכירות עם אופק לקידום משמעותי, מה שמביא רבים מהעובדים לשאוף להיות טובים ככל האפשר, על מנת לקבל את המשרות הטובות. אנשי המקצוע הטובים ביותר ירצו להמשיך להתפתח, והם אלה שבסופו של דבר יבחרו ברוב המקרים לעשות רילוקיישן לארה"ב.

לישראלים יש מוניטין של עובדי צוות מיומנים, של בעלי רצון עז להצלחה, תעוזה ויכולת לפשט בעיות מורכבות. זה הופך אותם לעובדים מבוקשים בעולם. ואכן, קיימות חברות שמתמקדות באיתור עובדי הייטק ישראלים, במטרה שאלה יעתיקו את מגוריהם ויעברו לעבוד בחו"ל באופן ישיר או דרך חברות השמה.

ארצות הברית לפני כולם

כאשר בוחנים את רשימת המדינות אליהן מהגרים אלפי עובדי הייטק ישראלים מדי שנה, מדינה אחת הייתה ועודנה מעל כולם – ארצות הברית. אז נכון שהדולר כבר הספיק להוריד מערכו בעשור האחרון וחלק מן האפשרויות דווקא כן מוגבלות, רבים מעובדי ההייטק הישראלים מהגרים אליה מדי שנה לצורכי עבודה ומוצאים את מקומם ב"עמק הסיליקון" בקליפורניה או באחד ממתחמי ההייטק הענקיים הממוקמים לרוב במרכז הערים הגדולות כמו: ניו יורק, בוסטון, וושניגטון, מיאמי ועוד. ענף ההייטק בארה"ב מהווה נתח גדול ומתפרס על פני מספר תחומים טכנולוגיים המהווים חלק משמעותי מתחומי הפרנסה העיקריים במדינה.

אבל רגע לפני שאתם חולמים על מזוודות הכסף והאחוזה הפרטית, בואו נראה איך בכלל מגיעים לשם? ובכן, הכל מתחיל באשרת הכניסה לארה"ב הנדרשת לבעלי דרכונים ישראליים ואשר ידועה לכל בשם "ויזה". כאן חשוב להבחין בין ויזה לארה"ב מסוג תייר, הניתנת למי שליבו חפף בנופש בין אתרי האימפריה האמריקאית (נקראת ויזה בי 1 או בי 2), לבין ויזה לארה"ב מסוג עבודה, הניתנת לאדם אשר עומד להעתיק את מקום עבודתו – וכפועל יוצא – את מקום מגוריו, לארה"ב.

מהי אשרת עבודה ולמה היא משמשת?

אשרת עבודה מסומנת, לרוב, באותו "A" וניתן להגיש עבורה בקשה רק במידה ומצאתם מעסיק המציע רילוקיישן תעסוקתי ביעד שאליו נשלחתיו. ישנה גם אפשרות להוציא ויזת "H2", אישור להקצאת עובדים זמניים (עד ארבעה חודשים), שאותה מעניקה ממשלת ארה"ב לחברות ישראליות הפועלות בתחומה.

לא משנה באיזו ויזה תבחרו, חשוב להכין את כל האסמכתאות הנדרשות ולתאם מול השגרירות האמריקנית מועד לראיון.

רילוקיישן - עבודה בחו"ל

שלושה סוגי רילוקיישן שנעשים מטעמי קריירה

  1. רילוקיישן קבוע – שדרוג למשרה באותה חברה אבל בארץ אחרת ולתקופה בלתי מוגבלת. 

  2. רילוקיישן זמני – מעבר לחו"ל למספר חודשים או זמן קצוב כדי לעבוד על פרויקט מסוים. 

  3. רילוקיישן עצמאי – אדם אשר מחליט לנסות את מזלו בחו"ל ועובר כקבלן עצמאי.

בכל אחד משלושת המקרים, ובכל מעבר לעבודה בחו"ל, יש תהליכים מקדימים שיש לבצע, בהם:

  • הוצאת אישורי עבודה

  • הוצאת אשרות שהייה לבני המשפחה

  • פתיחת חשבון בנק בארץ היעד (על מנת לקבל משכורת)

  • מציאת מקום מגורים

  • סיום העסקה מסודר במקום העבודה בארץ, או העברת ההעסקה לחברה בחו"ל

  • טיפול בקופות גמל – הקפאה ושמירת זכויות

  • סגירת הוראות קבע בארץ

  • הסדרה מול ביטוח לאומי

  • הקפאת החברות בקופת חולים

  • ביטוחים 

  • בדיקות רפואיות – במידה שנדרש על ידי המעסיק בחו"ל

  • מציאת מוסדות חינוך לילדים

 

משרות רילוקיישן הייטק - פתח לחלון הזדמניות רחב

כאמור, יתרונות בולטים של עבודה בחו"ל הם החשיפה להזדמנויות חדשות, ההיכרות עם אנשי התחום גם מעבר לים, וכמובן השיפור בשכר. ברוב המקרים השכר שיוצע לעובד בחו"ל גבוה מהשכר שמוצע בארץ עבור אותה עבודה.

אחד היתרונות הנוספים הבולטים של רילוקיישן הוא הקידום המקצועי והאישי. ברגע שעובד עובר לעבוד בחו"ל הוא יוצר לעצמו ארגז כלים גדול יותר. רילוקיישן פותח בפניו אפשרות לקחת את המיטב מעבודותיו בארץ, מצורת החשיבה, מהטכנולוגיה, מצורת בניית הפרויקטים ואפילו את התרבות וההתמודדות עם היומיום, ולשלב אותם עם כל מה שהוא ילמד בעבודתו בחו"ל.

על כל זה יש להוסיף את היתרון שבשיפור השליטה בשפה הזרה, או אפילו בלמידת שפה נוספת. חוויה כזאת מוסיפה לקורות החיים יתרון משמעותי לעומת מי שנשאר בארץ.

אם גם אתם מעוניינים לבצע רילוקיישן, יש כמה דרכים לעשות זאת מלבד דרך מקום העבודה הנוכחי שלכם בישראל. ניתן למצוא עבודות בחו"ל גם באמצעות חיפוש ברשתות החברתיות, ובאתר ג'וב אינפו המתמחה בהשמת עובדים למקצועות ההייטק ובאמצעות חיפוש ברשתות החברתיות. 

מחבר: צוות Jobinfo

חזרה חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה