מגמות בשוק ההייטק רבעון 3 2012

מגמות שוק ההייטק רבעון 3 2012
 

נתוני Jobinfo מראים: ירידה בהיצע המשרות, עלייה במספר מחפשי עבודה


ניתוח נתוני גיוסי העובדים של חברת Jobinfo, מראה כי ברבעון השלישי של 2012 נרשמה האטה בגיוסים בכל התחומים עם ירידה של 30% בביקושי עובדים לתחום התוכנה ושל 13% בתחום החומרה, בהשוואה לרבעון השלישי של 2011.
אל מול הירידה בביקושים למשרות מצד החברות, נרשמה עליה של 40% במועמדים חדשים המחפשים עבודה ברבעון השלישי של 2012 לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
קשה לומר כי נתונים אלו מצביעים על מגמת שוק ברורה מכיוון שרבעון זה כולל את חופשת הקיץ וחגי תשרי.

"רק במהלך רבעון רביעי, לאחר תום החגים, נוכל לדעת את מגמתו האמיתית של שוק התעסוקה בתחום ההייטק.
כמו כן, עליה בביקושים למשרות מצד מועמדים אשר עובדים בעת החיפוש, היא ביטוי לתחושה של אי ודאות באשר למצב שוק ההייטק הנובע מקולות מיתון המגיעים מאירופה דרך אמצעי התקשורת." מוסרת אילנה אחימאיר, מנכ"לית Jobinfo, "אומנם בזמן משבר של ממש מועמדים נוטים "להיצמד לכיסא" ולא לעבור מקום עבודה, כאן אנחנו לא מדברים על מצב של משבר ממשי אלא חששות הגורמים למועמדים לבדוק את האפשרויות הקיימות בשוק, לא תמיד בכוונה אמיתית לעבור מקום עבודה." היא מוסיפה.
 
לצד עליה במספר מבקשי העבודה וירידה במספר המשרות, ניתן להצביע על גידול בביקושים לאנשי DBA ו- BI בקרב חברות טכנולוגיות שלרוב חוות קושי באיתור וגיוס מועמדים מיומנים ובעלי מומחיות בתחום. "ההתפתחות העצומה של מאגרי מידע ומערכות מידע מורכבות וניהול הנתונים אל מול מיליוני משתמשים בארץ ובעולם, הובילה חברות להגדיל את הצוותים שלהן ולא עוד להסתפק בהעסקת פרילנסרים ממוקדי פרויקט ו/או ניהול התחום דרך בתי תוכנה כמו בעבר. חברות המפתחות מוצרי תוכנה/תקשורת מורכבים משדרגות את מערכות מסד הנתונים המורכבות שלהן כך שיוכלו להתמודד בצורה חכמה, מדויקת ומהירה עם נפחי מידע ותעבורה גדולים" מוסרת שרית מלכה, דירקטור פעילות ההשמה בחברת Jobinfo "החברות מחפשות אנשים בעלי ניסיון ולא בוגרים או צעירים שזה עתה התחילו לעבוד כמו שאנחנו רגילים לראות בתחומים אחרים בהייטק כאשר נתקלים במחסור בפרופיל מסוים", מוסיפה מלכה.
"מדובר במערכות קריטיות ביותר לארגון וללקוחות ואין כאן מקום לטעויות של מתלמדים כאשר כל טעות כזו יכולה לגרום לאובדן מידע/דליפת מידע, פריצת אבטחה או אי מתן שירות או מענה למספר רב של גולשים העשויים להוביל להפסדים כספיים גדולים מאוד ולבעיית תדמית ומיצוב של החברה. כיום חברות מחפשות אנשים בעלי ידע וניסיון ואם הן לא מצליחות לשכנע פרילנסרים להפוך לשכירים הן פונות ליוצאי יחידות טכנולוגיות בעלי ניסיון בתחום" היא מסכמת.

איש DBA מתחיל בעל 3-4 שנות ניסיון יוכל להשתכר 17-21 אלף ₪
אנשי DBA בעלי  5-10 שנות ניסיון מרוויחים  22-27 אלף ₪
בעמדה ניהולית עם למעלה מ- 10 שנות ניסיון מרוויחים +27-30 אלף ₪.