החזרי מס על תקופת אבטלה

החזרי מס ניתנים לאנשים ששילמו למס הכנסה במשך השנה וכאשר השנה הגיעה לסופה התברר שהם שילמו יותר מס ממה שהם היו צריכים לשלם.

חוסר התיאום בין התשלומים עשוי להיות תוצאה של עבודה לא רציפה, טעויות שהמעביד ביצע או חוסר אפשרות לתת לעובד הקלות מס בשל סיבות שונות, וגורמים נוספים.

קיימים מקרים רבים בהם ישנה אפשרות לקבל החזר מס, כאשר אחד המקרים הללו הוא אבטלה שחלה בחלק מהשנה. 

תקופת אבטלה – למה מגיע למובטלים לקבל החזר מס?

רבים מהעובדים במשק חווים בשלב זה או אחר במהלך חייהם תקופת אבטלה. תקופת האבטלה מוגדרת כזמן בו האדם מעוניין לעבוד אך אינו עובד בשל סיבות שונות כמו: מחלה, פיטורים, נסיעה או סיבות אחרות.

במהלך התקופה הזו יהיה המובטל זכאי לקבל החזר מס. הסיבה לזכאות נובעת מכך שמס הכנסה עושה חישוב מס שנתי בהתאם למשכורות שנתיות ולא חודשיות כך שחשוב לבדוק את השכר השנתי בכל סוף שנה ולראות האם קיימים פערים והאם ניתן להחזיר כספים לעובדים.

במקרים בהם העובד עבד חלק מהשנה הוא יהיה זכאי לקבל החזרי מס משום שההכנסה שלו ירדה. ברוב המקרים יהיה המובטל זכאי לכך גם אם ביטוח לאומי השלים לו הכנסה.

אז מה עושים? איך מקבלים את החזר המס?

כפי שהסברנו – החישוב של מס ההכנסה מתבצע לפי הכנסה שנתית והוא לא מתייחס רק לחלק של השנה בה העובד עבד. במצב זה שילם המובטל מס הכנסה שמתאים למדרגת מס שונה ממדרגת המס שלו לאותה שנה ואין בכך התאמה.
אם אתם מובטלים שעבדו בחלק מהשנה מומלץ שתבצעו תיאום מס הכנסה שנתי אצל מומחים.

מומחה בתחום יוכל לבצע את הבדיקות הנחוצות ולקבוע את גובה החזר המס שמגיע לכם.

החישוב של בעל המקצוע יתייחס לביטוח לאומי, קבלה של דמי אבטלה ודמי פגיעה (אם נגרם לכם נזק במקום העבודה), הכשרה מקצועית, דמי לידה, קצבאות או תגמולים עבור שירות מילואים וגורמים נוספים שיש לקחת בחשבון. 

לפי החוק, צריך ההחזר להתבצע תוך 90 יום ממועד הגשת הדו"ח או עד התאריך ה- 31.7 בשנת המס שהגיעה לאחר שנת המס בה הוגש הדו"ח. למרות החוק, מס הכנסה לא תמיד מצליח להשיב את ההחזר במועד שנקבע ולא פעם יש להמתין במשך שנה מהיום בו הוגש הדו"ח.

חשוב לציין שמס הכנסה כן משלם ריבית במקרים בהם הסכום לא הועבר בזמן. אפשר לקבל את החזר המס עד כ-6 שנים מסיום שנת המס עליה הוגש הדו"ח.

אם מגיע לכם לקבל החזר מס על תקופת אבטלה חשוב שתפנו אל בעל מקצוע מנוסה שיסייע לכם לקבל את הסכום שמגיע לכם. החזר המס יוכל להקל עליכם בצורה ניכרת ולאפשר לכם לשמור על רמת חיים סבירה גם בתקופה בה אינכם עובדים.

מחבר: צוות Jobinfo

חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc

*שדה חובהשלח פנייה