איך לחזק את שרירי הגב בישיבה של שעות ארוכות מול המחשב

הפוסט הבא מוקדש עבור אותם אנשים שישיבה מרובה מול המחשב היא חלק בלתי נפרד מחייהם, במיוחד עבור עובדי הייטק ועובדי משרד בתפקידים שונים המצריכים שימוש יומיומי במחשב.

כאבי גב


המחשב תורם רבות בכל הצד הניהולי, הסדר והארגון אך טומן בתוכו גם חסרון בריאותי בנוגע לישיבה ממושכת על הכיסא. הישיבה מולו, במיוחד כשזו ישיבה ממושכת, עשויה להיות מלווה בלא מעט תסמינים המרמזים על פגיעה במערכות הגוף השונות ובעיקר בשרירי הגב.

למי זה מתאים?

אנשי המבלים בעבודה בהייטק שעות ארוכות מול המחשב, נוטים לסבול מבעיות פיזיולוגיות שונות ובעיקר מכאבים בגב התחתון, בצוואר, בשכמות ואפילו במפרקי הידיים.

מרביתם, בעיקר בשל שעות העבודה הרבות, אינם עוסקים כלל בפעילות גופנית, מה שמגביר עוד יותר את הכאב ואף עשוי לגרום לנזקים חמורים במיוחד.

ישנן לא מעט דרכים יעילות, שיכולות לתרום לחיזוק שרירי הגב לאותם עובדים ועובדות היושבים שעות מול המחשב והן כוללות תרגילים מסוגים שונים, אותם אפשר לבצע גם במהלך העבודה עצמה וגם בזמן הפנוי בבית או בכל מסגרת אחרת.

תרגילי יוגה לחיזוק שרירי הגב

תרגול יוגה יכול לסייע לכולם בלי יוצא מן הכלל: צעירים, מבוגרים, ספורטאים וכמובן לאלו שלא. תרגול נכון גם יכול לעזור לאנשי ההייטק המוצאים את עצמם מבלים שעות בכל יום מול המחשב וסובלים בשל כך מכאבים באזור הגב התחתון בעיקר.

ישנם מספר תרגילי היוגה יכולים לטפל נקודתית בכאבי הגב עצמם, ויחד עם זאת גם לחזק שרירים נוספים בגוף, כמו הכתפיים, הירכיים וגם הברך. שרירים אלה, כשהם תפוסים, משפיעים לרעה בעיקר על אזור הגב, וחיזוקם יכול לשפר משמעותית את התפקוד וההספקים בעבודה של הסובלים מכך.

ישנן מספר תנוחות שכדאי לתרגל, כדי לשפר את תפקוד השרירים ולמנוע את הכאב בקרב המבלים שעות מול מסך המחשב. למשל:

תנוחת קוברה - זו תנוחה מוכרת מאד ביוגה, ומטרתה לשפר את גמישות עמוד השדרה ולמתוח את הכתפיים, את בית החזה וגם את שרירי הבטן.

ישנם תנוחות יוגה נוספות שיכולות לעזור בחיזוק שרירי מיתר הברך ושרירי הכתפיים כיפוף קדימה תוך כדי פישוק רגליים. כשאזורים אלה תפוסים ולחוצים, הם יכולים לגרום לכאבים באזור הגב התחתון ואפילו בצוואר.

תרגילים שניתן לבצע בעבודה

מעבר ליוגה, ישנם לא מעט תרגילים שניתן לבצע בהפסקה במקום העבודה. למשל:

  • חיזוק שרירי הידיים - סיבובי ידיים לאחור בזמן עמידה במשך דקה או יותר ולאחר מכן מתיחת היד לכיוון החזה.
  • הליכה - שתי דקות הליכה בקצב מהיר ברחבי המשרד ובסופן מתיחת הידיים כלפי מעלה.

גם הליכה עם ברכיים מורמות כלפי מעלה יכולה לסייע לסובלים מכאבים בגב ואף לעזור במניעתם. בכל מקרה, חשוב לעצור את העבודה אחת לחצי שעה, לקום מהכיסא, למתוח את הגוף ולצאת להליכה למטבחון או למשרד אחר.

חשוב לקחת בחשבון! ישיבה ממושכת ורציפה עשויה לגרום לנזק של ממש ולא רק לכאבים באזור הגב.

מחבר: צוות Jobinfo

חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה