כך תנסחו מכתב פיטורין רשמי

אז החלטתם לעזוב את מקום עבודתכם. לפני הכול רצוי להודיע על כך למנהל האישי שלכם. בשיחה פנים מול פנים הסבירו לו את המניעים להחלטה שלכם להתפטר. לאחר השיחה בעל-פה, עליכם לנסח מכתב התפטרות שמודיע בצורה רשמית על יוזמתכם לעזוב את מקום העבודה.

כיצד לכתוב מכתב התפטרות רשמי

לכל מסמך שאתם כותבים יש תוקף משפטי, במיוחד כשהוא חתום על ידכם. לכן, כתיבת מכתב התפטרות המעיד על רצונכם לעזוב מקום עבודה (מכתב התפטרות) ומסירתו צריכה להתבצע תוך שיקול דעת ורק כשההחלטה היא סופית. אם יש לכם תהיות לגבי תנאי ההעסקה ולגבי ההתפטרות שלכם, צרו קשר עם עורך דין לדיני עבודה לפני שתמסרו מכתב כזה לממונה עליכם.

כשם שבזמן ראיון עבודה נשמרים הכללים של כבוד, הגינות ויושר, כך הם אמורים להישמר גם במכתב התפטרות. גם כאן, כמו בעת ראיון עבודה, ובשיחה בעל פה שבה הודעתם על עזיבת מקום העבודה, עליכם לשמור על כללי האיפוק והמוסר, ולהיות ענייניים ובשום אופן לא להוציא את הכביסה המלוכלכת.

הנה כמה כללים לניסוח נכון של מכתב התפטרות רשמי

תאריך

בראש המכתב יש לכתוב את תאריך כתיבתו, שהוא גם תאריך המסירה שלו בפועל. ציינו עוד, כי מכתב זה הוא הודעה מוקדמת, כמתחייב בחוק, ורשמו את התאריך הסופי לעזיבתכם (ניתן לבדוק מהו משך זמן ההודעה המוקדמת הנדרש עבורכם באתר התמ"ת).

נמען

מענו את המכתב אל המנהל האישי שלכם ואל הארגון שבו אתם מועסקים.

פתיח

מומלץ להתחיל במילות שבח והערכה לארגון שבו אתם מועסקים וגם לתפקיד שאותו מילאתם באהבה ובמסירות. ציינו, כי מכתב זה נכתב לאחר שיחה אישית עם המנהל האישי שהסתיימה ברוח טובה.

סיבת העזיבה

לאחר מילות השבח וההערכה, עליכם להקדיש מחשבה לניסוח חכם ונימוסי של הסיבה לעזיבה. התלהמות ונקמנות מילולית לא יועילו כאן. עדיף להסתכל קדימה, כי הרי כבר החלטתם לעזוב ולא כדאי לזרות מלח על הפצעים.

סידורים אחרונים

בקשו מהמנהל האישי להסדיר את כל הזכויות שלכם בחברה. דאגו לקבל את הפרטים הדרושים על קרנות פנסיה והשתלמות ששולמו עבורכם, פידיון דמי חופשה ודמי מחלה, מענקים שנתיים, או לפחות החלק היחסי שלהם עד ליום העזיבה, לצד זכויות נוספות. אם יש ועד בארגון, התייעצו עם חברי הוועד לגבי מה שמגיע לכם בהסכם קיבוצי.

הציצו גם בהסכם העבודה שחתמתם עליו בתחילת ההתקשרות. בדקו אם אין שם סעיפים שמגבילים אתכם בדרככם החדשה, כדי שלא תהיו חשופים לתביעות, כמו למשל בזמן מעבר לחברה מתחרה.

דברי סיום

כשאתם עוזבים מקום עבודה אתם משאירים מאחור גם אנשים שעבדתם איתם זמן מה. לכן, כדאי לסיים במילות תודה ובברכת הצלחה למנהלים האישיים, לקולגות וגם לארגון עצמו.

קחו בחשבון שהמכתב שאתם מנסחים עשוי למצוא את דרכו לאנשים אחרים בארגון מלבד המנהל האישי שלכם. נסחו את דברי הסיכום בנועם, מבלי לפגוע באף אחד, גם מהטעם הפשוט שאתם עוד עשויים לפגוש חלק מהם בהמשך הדרך.

מחבר: צוות Jobinfo

חזרה חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה