כיצד לכתוב קורות חיים למשרה הראשונה שלי בשוק ההיטק

סיימת לימודי הנדסת תוכנה? אתה ודאי מעוניין להתברג במשרת מהנדס תוכנה ומכוון הכי גבוה שאפשר. המכשול היחיד הוא שברוב המשרות הנחשקות לתפקידים איכותיים נדרש – לפחות במישור ההצהרתי – מועמד עם ניסיון תעסוקתי.

כמהנדס שרק מתחיל את דרכו המקצועית זהו עקב אכילס שלך – אין לך ניסיון תעסוקתי מספק.

החדשות הטובות הן שניסוח ועיצוב נכונים של קורות החיים שלך יטשטשו את החולשה הזו ויסללו את דרכך גם למשרות המבוקשות בשוק ההייטק.

כתיבת קורות חיים להייטק

איך למצוא עבודה בלי ניסיון?

מועמד למשרה בשוק ההייטק שאין לו ניסיון תעסוקתי חייב לנסח בחוכמה ובכוונה תחילה את קורות החיים כך שישרתו את קבלתו לעבודה ואת קידומו המקצועי למרות המחסור במאפיין חשוב כמו "ניסיון בתחום".

מרבית מודעות הדרושים דורשות "ניסיון מוכח בתחום", אבל יש מעסיקים רבים שדרישה זו פחותת חשיבות בעיניהם וכשהם מזהים מועמד בעל יכולות מוכחות, פוטנציאל וחוזקות שניתן לטפח, הם ייטו להתפשר בגזרת הניסיון.

עובדה זו פותחת גם בפני מהנדסים בראשית הדרך את המסלול למשרות מבוקשות בשוק ההיי טק. במילים אחרות, גם אם אתה חסר ניסיון אל תירתע מלהגיש מועמדות לכל המשרות שמתאימות למידותיך (מלבד דרישת הניסיון).

מומלץ להעז ולשלוח קורות חיים בידיעה שכשקורות החיים כתובים וערוכים נכון, ישנו סיכוי גבוה שהמעסיקים יבחינו באיכויות שלך ויתגמשו לגבי הדרישה שמהווה לך לרועץ.

קורות חיים כתובים וערוכים נכון – מה זה אומר?

על חשיבותן של האותיות הקטנות

האותיות הקטנות, מסתבר, רבות חשיבות גם בקורות החיים ולא רק בחוזי התקשרות צרכניים דרקוניים. קורות חיים למועמד ללא רקע תעסוקתי בתחום ההייטק יפתחו בפניכם דלתות למשרות נחשקות אם ימלאו שתי דרישות מרכזיות: עיצוב נכון וניסוח נכון.

עיצוב נכון של קורות החיים

הקפידו על הכללים הבאים בעת עיצוב צורני של קורות החיים:

הקפידו שקורות החיים לא ייראו ריקים מדי ומלאו אותם במלל במידה המקובלת.
מקמו את הדברים החיוביים בראש ואת הניסיון התעסוקתי דחקו לתחתית קורות החיים.

ניסוח נכון של קורות חיים

בעת ניסוח קורות החיים שלכם חשוב שתתרכזו בכל הכישורים, ההישגים והמאפיינים שלכם, ולא במה שאין – זכרו שאין לכם ניסיון תעסוקתי, אבל יש לכם יתרונות אחרים ואותם חשוב להבליט.

את היעדר הניסיון תוכלו לטשטש באמצעות הדגשת נתונים אחרים שהם בעלי חשיבות מרובה במצבכם: אם אין לכם ניסיון, לפחות יש לכם הישגים שיוכיחו את הפוטנציאל הגלום בכם.

המסר שתרצו להעביר בקורות החיים הוא שלמרות גילכם הצעיר והיעדר הניסיון בתחום ההייטק, יש לכם הישגים מרשימים ולא מעט קילומטראז' בהובלה, בהנהגה, בהדרכה, בהתמודדות עם קונפליקטים, בחשיפה לתחום המחשבים (חוגים, תפקיד צבאי וכדומה) וכיוצא באלה. כל דבר כזה יכול להאיר אתכם באור חיובי.

על כן, התיאורים של דברי הימים הקצרים שלכם יהיו מפורטים בהקשרים הבאים:

ימי התיכון

אם בימים אלה עסקתם בפעילות הדרכה, הכשרה, ליווי או כל דבר שיאיר את כישוריכם ואת הפוטנציאל שלכם, אל תהססו להזכירו, לרבות עבודה עצמאית בגיל צעיר, חוגים ייחודיים, תעודות הצטיינות, חשיפה לעבודה עם מחשבים, התנדבות, יזמות, פעילות קהילתית/חברתית וכדומה.

שרות צבאי מוצלח

לגבי שירותכם הצבאי, עליכם להדגיש הישגים מיוחדים שהשגתם במהלכו: תפקיד ראוי לציון, אותות הצטיינות, הכשרות מיוחדות, ניסיון בפיקוד, קצונה, הדרכה וחשיפה למחשבים.

השכלה

בנוסף לנתונים המתבקשים כגון מוסד הלימודים, התואר והתעודה חשוב גם לציין הכשרות מיוחדות, ניסיון מעשי במסגרת הלימודים והישגים מיוחדים כמו סיום בהצטיינות.

בנוסף, חשוב לפרט את הציון בבחינה הפסיכומטרית בתנאי שמדובר בציון גבוה (למעלה מ-750). ציון פסיכומטרי נתפס בעיני רבים ככזה שפותח דלתות לעולם האקדמי, אבל אין זה תפקידו היחיד.

כשמדובר במועמדים חסרי ניסיון תעסוקתי, אין למעסיק מספיק אמצעים וכלים להעריך את יכולותיהם, ולפיכך יינתן משקל לציון פסיכומטרי כה גבוה.

המעביד שיבחין כי מדובר במועמד שקיבל ציון פסיכומטרי גבוה במיוחד יסיק מיד שמדובר במועמד בעל פוטנציאל גבוה שעל היעדר הניסיון שלו יכולים לכפר כישרון יוצא דופן, שקדנות, חריצות, חוכמה וכל יתר התכונות החיוביות שציון פסיכומטרי כה גבוה מעיד על קיומן.

חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה