בוגרי 8200 ושילובם בהייטק

חברות הייטק מתחרות סביב גיוסם של יוצאי 8200 – יחידת האיסוף המרכזית והיוקרתית השייכת לחיל המודיעין. כדאי לדעת כי כ-80% מבוגרי היחידה זוכים להצעת עבודה מתגמלת טרם שחרורם מהשירות הצבאי, ויש לא מעט חברות הייטק וסטארט-אפים שמוכנים להמתין אפילו חצי שנה עד שבוגר היחידה משתחרר, ולרוב החברות נוטות לכבד את רצונם של המשוחררים לטייל בחו"ל לפני תחילת העבודה.

משרות לבוגרי 8200


משרות רלוונטיות ליוצאי 8200


על פי הנתונים, בוגרי היחידה מעדיפים לעבוד בחברות סייבר ואבטחת מידע, וכ-35% מיוצאי היחידה השתלבו בחברות אלו. במקום השני (כ-30% מיוצאי היחידה) נמצאות חברות סטארט-אפ המתמחות בתחום הבינה המלאכותית והרובוטיקה. כ-20% מיוצאי היחידה בוחרים לעבוד בחברות הייטק המפתחות מוצרים ומכשירי רפואיים, ורבים אחרים בוחרים לעבוד בחברות העוסקות בתחומים חדשניים כגון בלוקצ'יין, מטבעות דיגיטליים ומכוניות אוטונומיות.


יחד עם זאת, חשוב לזכור כי ישנם הבדלים משמעותיים בין בוגרי יחידת 8200, כיוון שיש בקרב המשוחררים מועמדים בעלי רקע וניסיון מתאים לתפקידי פיתוח, מחקר, אבטחת מידע וחומרה, ויש מועמדים המתאימים יותר לתפקידים כמו אנליסטים, תמיכה טכנית, בדיקות מוצר וכדומה. כך לדוגמה, יוצאי היחידה ששירתו בתפקידים כמו מב"ר, קממב"ר, מאזין או קב"ר יתאימו לתפקידים כגון אנליסט, QA ותמיכה טכנית, בעוד בוגרי יחידה שעסקו בתפקידים כמו פיתוח תוכנה וחומרה יתאימו לתפקידי פיתוח, והם גם יתוגמלו בהתאם.


שכר גבוה מהממוצע


כאמור, יוצאי 8200 נחטפים לעבודה מיד עם שחרורם, למרות שלרובם אין תואר אקדמי או ניסיון עסקי. לבוגרי היחידה יש ידע וניסיון מעשי שאין למועמדים המסיימים קורסים או לימודים לתואר ראשון במדעי המחשב ובתכנות, ובין המשוחררים "הטריים" יש לא מעט מועמדים בעלי ידע ייחודי שניתן למצוא רק בקרב בוגרי היחידה.

לכן, אין זה פלא כי חברות ההייטק נלחמות על המשוחררים הטריים ומנסות לפתות אותם באמצעות שכר התחלתי גבוה ותנאים אטרקטיביים נוספים.


כאשר בוחנים את רמות השכר ליוצאי היחידה בהשוואה לשכר הממוצע בענף, מגלים כי המשוחררים הטריים זוכים לשכר הגבוה ב-20% מהממוצע בענף, לפעמים אפילו יותר. פערי השכר הקיצוניים ביותר הם בתחום הסייבר, ויוצאי היחידה יכולים לקבל משכורת של 40,000 ₪ בחודש לאחר 3-5 שנים בעבודה.


מפתחי Frontend, Backend ו-Fullstack צפויים לקבל שכר התחלתי לאחר שחרורם בגובה 23,000-28,000 ₪, ולאחר 3 עד 5 שנים שכרם יעלה לסכומים שבין 28,000-35,000 ₪.


כיצד חברת השמה מסייעת לבוגרי היחידה


חברות הייטק מנסות כמיטב יכולתן לגייס את בוגרי היחידה טרם שחרורם, ואכן רבים חותמים על חוזה עבודה כ-3 חודשים לפני השחרור. עם זאת, למשוחררים הטריים אין את הידע, הניסיון והקשרים של חברת השמה להייטק.

חברת השמה יכולה לסייע ליוצאי היחידה לשפר תנאים, לקבל הצעות לעבודה מאתגרת ומעניינת עם הטבות שונות, ולהתאים למשוחרר הטרי עבודה המתאימה לידע שרכש ביחידה ולהעדפות האישיות שלו מבחינת תעסוקה, עניין ותנאים. 

למגוון רחב של משרות הייטק >>>

מחבר: צוות Jobinfo

חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה