שפת הגוף בראיון פנים אל פנים

הידעתם כי שפת הגוף שלכם יכולה להשפיע באופן משמעותי על החיים המקצועיים והקריירה שלכם? מעוניינים לדעת כיצד מראיינים בוחנים במהלך ראיון עבודה את שפת הגוף שלכם? ובכן, שפת הגוף מבוססת על מכלול רחב של הבעות פנים, תנוחות הגוף ותנועות שונות, יש לה תפקיד חשוב בכל מפגש אנושי והיא מהווה חלק בלתי נפרד מהתקשורת בין בני אדם.

שפת גוף בראיון


בראיון פנים אל פנים המראיין המנוסה בוחן את המרואיין באמצעות תשובותיו לשאלות השונות, אך במהלך הראיון הוא בוחן גם את שפת הגוף של המרואיין כדי לגבש דעה כללית, לבדוק את רמת האמינות של המרואיין ולקלוט מסרים שונים. 

כוחה של שפת הגוף


בכל ראיון עבודה נוצר דיאלוג בין המראיין למרואיין, ומעבר לתקשורת המילולית יש גם היבטים חשובים לתקשורת הבלתי מילולית, לרבות שפת הגוף וגוון ועוצמת טון הדיבור. אדם המודע לשפת גופו יכול להשתמש במניפולציות שונות כדי להותיר רושם חיובי טוב יותר על המראיין ועל מנת לזכות בנקודות זכות המשפרות את סיכוייו לקבל את המשרה.


בראיונות עבודות המתקיימים אצל חברת השמה או במשרד של המעסיק, חשוב להותיר רושם חיובי במפגש, כאשר בדרך הכלל המראיין מגבש את עמדותיו בדקה הראשונה של הראיון. לכן, חשוב להקפיד על הטיפים הבאים לשימוש נכון בשפת הגוף כדי לצלוח את ראיון העבודה ולשפר את הסיכוי לקבלת העבודה. הטיפים של אנשי המקצוע הם:

 

  • לחיצת יד איתנה – לחיצת יד מקובלת בכל מפגש אנושי, ובמיוחד בפגישות עסקיות. גם בראיון עבודה יש להקפיד על לחיצת יד איתנה, אך אין להפוך אותה למאבק כוחות עם המראיין. לחיצת היד חייבת להיות קצרה, עוד לפני שיושבים ומתחילים בראיון.
  • יציבה – כדי להותיר רושם ראשוני חיובי ולהפגין סמכותיות חשוב להיכנס לחדר בשלווה ויש להקפיד על יציבה נכונה וגב זקוף. היציבה משדרת ביטחון עצמי, לכן יש להימנע מכתפיים שמוטות ומהליכה אטית והססנית העלולה להעיד על מצוקה שאתם שרויים בה. 
  • מגע בפנים – עליכם להימנע ממגע בפנים במהלך הראיון, המראיינים המנוסים עוברים הכשרות מקצועיות גם בנושאי שפת גוף, לכן הם יודעים כי מרואיין שמרבה לגעת בפניו מפגין חוסר אמון. המגע בפנים משדר גם חוסר כנות ואמינות, כאשר מגע בשפתיים מעיד בדרך כלל על חוסר הסכמה.
  • תנוחת הידיים – רוב האנשים אינם יודעים מה לעשות עם הידיים במהלך ראיון העבודה, לכן כדאי להקפיד על הנחת הידיים על מושבי הכסא או באזור החזה. כאשר הידיים מונחות על החזה הן גלויות כלפי המראיין, ותנוחה זו מעידה על כנות ויושרה. אין להסתיר את הידיים בכיסים או מאחורי הגב כיוון שתנוחה זו מעידה על ריחוק, זלזול, חוסר אכפתיות ועצלנות.
  • קשר עין – עליכם להיות קשובים לדברי המראיין, להתעניין בדבריו ולשמור על קשר עין. אם תקפידו על קשר עין עקבי בראיון העבודה, המראיין יקבל תחושה שאתם אמינים, ישרים ובעלי ביטחון עצמי.

ממה כדאי להימנע?

אם הוזמנתם לראיון עבודה בחברת השמה או אצל המעסיק, כדאי להגיע בלבוש אלגנטי, להתבשם קלות ולהגיע מוכנים לראיון. מומלץ להימנע מהתעסקות בחפצים קטנים, מלעיסת קצה עפרון או עט, ממגע בחלקי הפנים, מהנחת הידיים על השולחן, בכיסים או מאחורי הגב, וכדאי להימנע מהישענות על מושב הכסא. כמו כן, עליכם לשים לב לטון הדיבור בראיון, ויש להימנע מהעלאת הטון בסוף המשפט.

חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc

*שדה חובהשלח פנייה