סימולציות לראיון עבודה

כיצד אתם מתכוננים לקראת ראיון עבודה חשוב? האם אתם מתרגלים ומבצעים סימולציות לראיון עבודה? הידעתם כי תרגול נכון לקראת ראיון עבודה משפר את הסיכוי שלכם לקבל את התפקיד ומאפשר לכם להיות יותר נינוחים במעמד המרגש והמלחיץ? 

הכנה לראיון עבודה

ראיון עבודה נחשב לשלב קריטי ומשמעותי בתהליך חיפוש עבודה, בראיון עצמו אתם יכולים להציג את עצמכם בפני המעסיק הפוטנציאלי, לשקף את החוזקות שלכם, לציין מדוע אתם מתאימים לתפקיד ועוד. הכנה נכונה לראיון עבודה על ידי גורם מקצועי משפרת באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה שלכם. כמו כן, ההכנה נועדה להכין אתכם לקראת שאלות נפוצות בראיונות עבודה בהייטק ובתחומים נוספים, ובנוסף היא מסייעת לכם להתמודד עם הלחץ לפני הראיון ובמהלכו.

סימולציה לראיון עבודה


כדאי לדעת כי ניתן לעבור תרגול ראיון עבודה בחברה מובילה בתחום הגיוס וההשמה, זהו תרגול מקצועי ומעמיק בעזרת אנשי מקצוע מיומנים העוסקים בראיונות עבודה באופן יומי ושוטף.

אפשר לתרגל הכנה לראיון עבודה גם בבית, בדרך כלל בעזרת בני המשפחה או חברים קרובים. ההכנה הביתית מבוססת על שלושה שלבים עיקריים:

  1. בחירת תפקיד רלוונטי שרוצים להתראיין אליו ולהגיע מוכנים לראיון העבודה.
  2. ארגון הסביבה (חדר) כדי לדמות ראיון עבודה אצל המעסיק או אצל יועץ השמה וגיוס.
  3. בחירת שאלות רלוונטיות לתפקיד, לרבות שאלות נפוצות בראיון עבודה.

סימולציה נכונה

הסימולציה לראיון עבודה נועדה להכין אתכם לקראת המעמד, לכן חשוב לתרגל את הראיון באופן דומה לראיון אמיתי. במהלך תרגול ראיון עבודה עליכם לענות לשאלות נפוצות בצורה רהוטה, תמציתית ועניינית. עליכם לשים לב גם לשפת הגוף ולטון הדיבור שלכם, לכן כדאי לצלם את התרגול כדי להפיק ממנו את המיטב.


לפני תחילת הסימולציה מומלץ להכין דף עם שאלות נפוצות, בהתאם לסוג התפקיד שאתם מתעניינים בו. אם אתם מחפשים שאלות נפוצות בראיונות עבודה להייטק תוכלו לחפש בגוגל ובאתרים של חברות השמה.  

השאלות הנפוצות ביותר הן

  • ספר על עצמך.
  • ציין לפחות 3 נקודות חוזקה וחולשה.
  • ספר על בעיה שהתמודדת עמה בתפקיד האחרון וכיצד פתרת אותה.
  • מהן התוכניות שלך לעתיד?
  • אם אתקשר למעסיק הקודם שלך מה הוא יספר עליך? 
  • מדוע עזבת את התפקיד הקודם?
  • מדוע אתה מתאים לתפקיד?

משוב לאחר התרגול

לאחר כל תרגול חשוב לקבל משוב, לכן יש לבקש עזרה מקרוב משפחה או מחבר טוב. עם זאת, עדיף לבצע את התרגולים והסימולציות בעזרת גורם מקצועי ומנוסה כיוון שמעבר לתרגול עצמו יש להיעזר במשוב אחרי התרגול. 
המשוב לאחר התרגול מאפשר לכם להתכונן טוב יותר, להבין מה עליכם לחזק, מהן נקודות החוזקה והחולשה שלכם, כיצד התרשמו מהתשובות וההתנהגות שלכם במהלך הראיון ועוד.


הסימולציה תסייע לכם להגיע לראיון עבודה בהייטק נינוחים ומוכנים יותר, כך גם תשפרו את הסיכוי שלכם לזכות בתפקיד ורמת הלחץ לפני הראיון תהיה נמוכה בהרבה.

מחבר: צוות Jobinfo

חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה