כשאתם חושבים "קידום" למה אתם מתכוונים?

רות: "למה אתם רוצים לנהל?"

קבוצת עובדים: "כי אנחנו רוצים להתקדם"

ר: "מה הכוונה בקידום?"

ק: "בשכר, בתנאים, לנהל אנשים"

ר: "מה זה ניהול?"

ק: "מה זאת אומרת מה זה ניהול??!"

ר: "בואו נעשה רשימה - מה כולל בתוכו "ניהול"?"

אבחון לקראת קורס לעתודה ניהולית, אחרי שפירקו את המושג "ניהול" לחלקם כבר לא היה כל כך ברור שזה התפקיד הנכון להם, פתאום הוא נראה אחרת.
מה זה קידום עבורכם? ואם אתם מנהלים - מה אתם משדרים לעובדים שלכם על קידום?

הפירמידה ידועה ומוכרת, ככל שעולים למעלה יש פחות מקום. ובכל זאת, עבור רבים האסוציאציה לקידום היא ניהול בכיר יותר. וזאת למרות שישנם כאלה שהתפקיד הניהולי אינו מתאים להם, או אחרים אשר אינם נהנים ממנו.

מהצד השני, בעולם המורכב של היום יש ערך גבוה לעובדים ומנהלים עם ראייה מערכתית, שיודעים "גם וגם". חישבו על מישהו שכל חייו המקצועיים היה בשיווק (ואולי חיכה לתפקיד ניהולי) לעומת אחר שהיה במכירות ואז מגיע לשיווק. את מורכבות הראייה והניסיון של העובד השני לא ניתן ללמוד בשום מקום.

על אף שהסביבה, וגם הארגונים, משדרים שקידום הוא התקדמות ניהולית, חשוב שקידום יהיה מה שאנחנו מגדירים עבור עצמנו וכל עוד אתם מממשים את עצמכם, מרגישים טוב בתהליך הפיתוח האישי והמקצועי וממקסמים את הרווח (הכספי ונוספים) אתם למעשה - מתקדמים...

אז מה עושים עם זה?

אחלק את זה לשניים: אלו מכם שיש להם יעד ברור לקידום וכאלה שרוצים, אבל לא יודעים לאן:

  1. בעלי יעד ברור לקידום:
  • בררו לעצמכם למה זה התפקיד שאתם רוצים, איך נראה סדר היום של מי שעושה אותו, מה תכולת התפקיד, במה הוא מתעסק רוב שעות היום, איזה דילמות יש לו, מה מידת הסמכות והאחריות שנמצאות אצלו, מה מידת הגמישות שיש לו בתפקיד.
  • תחשבו תחת איזה מנהל הצלחתם להביא את עצמכם לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר.
  • תלמדו את המציאות – שוחחו עם משהו שעושה היום את התפקיד, בררו על האווירה ביחידה אליה אתם שואפים, על אופי הניהול.
  • חיזרו אל שני הסעיפים הראשונים ובחנו מה מידת התאמה בין הרצון שלכם, לבין המציאות בפועל – אחרי שלמדתם אותה.
  • אחרון חביב- בחנו האם העוצמות שלכם באות לידי ביטוי בצורה משמעותית בתפקיד.
  1. אם אין לכם יעד, אבל אתם רוצים להתקדם:
  • רשמו לעצמכם מה הכוונה בקידום עבורכם – נסו לרשום לפחות 15 פרשנויות.
  • האם צריך לעבור תפקיד? לגבי כל פרשנות שאלו את עצמכם האם ניתן להשיג אותה בתפקיד הנוכחי? לדוגמא: גיוון בעבודה, אם יאפשרו לכם להוביל תחום חדש בצוות, האם זה יספק אתכם? במידה ויש מספר תשובות חיוביות, כנראה שטוב לכם בתפקיד הנוכחי ושווה לבחון איך משפרים את המצב.
  • איזה תפקיד ימלא אחר תחושת הקידום? חיזרו לפרשנויות שכתבתם בשלב הראשון וחישבו אילו תפקידים יממשו את השאיפה שלכם. לדוגמא: הרצון בהשפעה, יכול להתמלא בתפקיד מקצועי שהוא רוחבי: מומחה ידע, הבנייה של תהליכים חוצי ארגון, השתייכות ליחידת בקרה.
  • סמנו 2-3 תפקידים שנראים לכם מעניינים ושתוכלו להביא את עצמכם לידי ביטוי בצורה טובה בהם, והתחילו להניע לכיוונם באמצעות המנהל הישיר או משאבי אנוש.

לסיכום, נהוג לומר "תכננו את הקריירה" ואני בעד. יחד עם זאת, החיים מזמנים לנו הזדמנויות שונות לטעום, לבדוק ולהרוויח. וכדי שנראה את ההזדמנויות צריך לפתוח את העיניים ולהסתכל.

מחבר: רות חובב – וענונו, יועצת ארגונית אנשים- ניהול ומה שביניהם
דף הבית: http://www.ruth-hovav.com
דוא"ל:

חזרה חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה