SEO מלאכתו של מקדם האתרים

הצעירים בינינו אולי יתקשו להאמין לכך, אבל בתקופה לא רחוקה מימינו הידע המקצועי שרכש אדם במהלך לימודיו או בזכות נסיונו בפועל, שימש אותו במשך שנים רבות, לעתים אף למשך כל חייה המקצועיים. המציאות של ימינו, על כך אין מחלוקת, שונה לחלוטין וקצב השינויים והחידושים בתחומי העיסוק השונים מחייבים את מרבית בעלי המקצוע לקיים תהליך למידה מתמיד על מנת להישאר רלוונטיים בשוק העבודה. כל האמור לעיל נכון שבעתיים בנוגע לתעשיית הטכנולוגיה בה קצב השינויים מהיר במיוחד, במידה העשויה להפוך מומחה לתחומו ברגע אחד, למומחה לשעבר במחי שנה אחת.

קידום אתרים - SEO

דוגמא יעילה למצב עניינים זה ניתן למצוא בתחום קידום האתרים (SEO, Search Engine Optimization). עיקר פעילותו של איש SEO נסמכת על הבנת אופן פעולתו של מנוע החיפוש של גוגל וביתר דיוק הבנת האופן בו מנוע חיפוש זה מדרג את עמודי האינטרנט השונים בדף תוצאות החיפוש. 

מאחר וגוגל מראשית ימיה מעדכנת באופן תדיר את האלגוריתם המכתיב את דירוג תוצאות החיפוש ולעתים אף עושה זאת באופן דרסטי, על איש ה-SEO  מוטלת החובה להיות מעודכן כמעט בזמן אמת על העדכונים והשינויים בתחום, הן בהיבט 'הגוגלי' והן בהיבטים טכנולוגיים רלוונטיים נוספים, דוגמת שדרוגים במערכות ניהול תוכן וכיו"ב.

כך למשל האופן בו עמוד אינטרנט מסוים הוצג בהתקנים ניידים (סלולר, טאבלט וכו') הפך בשנים האחרונות למשתנה משמעותי בדירוג אתרים באופן המחייב התייחסות מצד אנשי SEO.

עם האצבע על דופק האלגוריתם הגוגלי

יש לציין כי בדומה לנוסחא הסודית של קוקה קולה, גם לאחר יותר מ-15 שנות פעילות, אופן פעולתו המדויק של אלגוריתם החיפוש של גוגל אינו ידוע במדויק, במיוחד לאור העובדה כי החברה מעדכנת ומתאימה אותו באופן מתמשך. כיצד אם כן ניתן להתעדכן ולהמשיך ולהתמקצע בתחום? המקור הראשוני והבסיסי לעדכונים בתחום ה-SEO  הוא כמובן חברת גוגל עצמה אשר בשנים האחרונות עושה מאמצים לשתף פעולה עם העוסקים בקידום אתרים, בין היתר באמצעות פרסום מידע רלוונטי, אם בפרסום ישיר מטעם החברה, לדוגמא מסמך כגון- Search Engine Optimization Starter Guide – Google ואם באמצעות בלוגים המופעלים על ידי בעלי תפקידים בגוגל העוסקים בתחום, אחד הבולטים בהם הוא מאט כץ (Matt Cutts) מבכירי החברה בתחום החיפוש המפעיל בלוג בשם- Matt Cutts: Gadgets, Google, and SEO. מקורות מידע נוספים וחשובים לא פחות הם אתרים ובלוגים המופעלים על ידי אנשי SEO (ביניהם גם כמה ישראלים) המבקשים לבסס את מעמדם כמומחים בתחום באמצעות שיתוף הידע אותו רכשו על ידי עריכת ניסויים מעשיים ובאמצעים אחרים.

הכשרה והסמכה בקידום אתרים

בישראל פועלות מספר מכללות טכנולוגיות ומסגרות דומות המציעות קורסים בתחום ה-SEO ואלה נבדלים לא פעם ברמתם. משך קורס SEO נע בין מספר שבועות למספר חודשים ועלותם יכולה לנוע בין 4,000 ל-12,000 ₪. במהלך הקורס מועברים לתלמידים מערכי שיעור העוסקים בכלל ההיבטים, טכנולוגיים ואחרים הנוגעים לפרקטיקות SEO ולרוב גם הכשרה מסוימת בתחומים משיקים- קידום במדיה חברתית (SMO), קידום אתרים ממומן (PPC) ועוד.

דרושים SEO

באם סיימתם בהצלחה קורס הכשרה בתחום ה-SEO או רכשתם נסיון מעשי בתחום, הצעד היעיל ביותר על מנת לתרגם זאת לכדי משכורת נאה, הוא פנייה לחברת השמה.

חברת Jobinfo נמצאת בקשרי עבודה שוטפים עם מרבית חברות ההייטק בישראל ועל כן יכולה לקצר במידה ניכרת את הדרך אל משרות אינטרנט  מבוקשות ולחסוך בזבוז אנרגיה מיותרת בפנייה והתנהלות מול חברות שאינן מתאימות לכישורים ולידע בהם אתם מחזיקים.

מחבר: צוות Jobinfo

חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה