שאלון לראיון עבודה

טיפים לראיון עבודה - כיצד תתכוננו היטב

לאחר שקיבלתם זימון לראיון עבודה עליכם להגיע מוכנים ככל האפשר למעמד המאתגר והמעט מלחיץ. עליכם לזכור כי בעידן הנוכחי על כל משרה מתמודדים עשרות מועמדים, ועליכם להותיר רושם מעולה כדי לשפר את הסיכוי לקבלת המשרה.

בכל ראיון שכזה יש שאלות נפוצות החוזרות על עצמן, לכן כדאי להכיר אותן מראש כחלק מתהליך הכנה לראיון עבודה. כך תוכלו להכין תשובות איכותיות לאותו שאלון לראיון עבודה מראש, ולעבור בהצלחה את הריאיון. 

שאלון לראיון עבודה


כדי לסייע הכנו עבורכם טיפים לראיון עבודה הכוללים שאלות ותשובות שיסייעו לכם בתהליך הכנה לראיון עבודה מוצלח. חשוב לדעת כי בכל ראיון עבודה יש שאלות שמטרתן לאפיין אתכם מבחינת התאמה לתפקיד ולמאפייני החברה, ויש שאלות שמטרתן לבדוק את היכולות, הכישורים וההתנהגות שלכם. כמו כן, יש גם מספר שאלות לבדיקת האופי והכישורים המקצועיים.

אנו ממליצים לכם להתכונן היטב לקראת כל ראיון עבודה אליו קיבלתם זימון, לעבור על שאלון לראיון עבודה ולהתכונן היטב לפני. כך תשפרו משמעותית את הסיכוי שלכם למצוא את משרת החלומות המתאימה ביותר עבורכם.


איך לענות לשאלה – ספר לי על עצמך?


בכל שאלון לראיון עבודה מגיע הרגע בו המראיין מציג את השאלה הבאה – "אנא ספר לי על עצמך". כביכול, זו שאלה תמימה לכן רבים נוטים לזלזל בה והם מסתפקים במענה קצר ואינפורמטיבי, בעוד אחרים פוצחים בנאום ארוך ומייגע הכולל דקלום הנתונים המופיעים בקורות החיים.

זו כמובן טעות כיוון שזו אחת השאלות החשובות והמאתגרות ביותר במהלך הראיון לעבודה, ויש לכם כ-2 דקות להציג את עצמכם בקצרה, בשפה רהוטה, עניינית וכמובן חיובית.

להלן כמה טיפים לראיון עבודה הנוגעים לשאלה זו
כדי לענות לשאלה זו מומלץ גם לכם לפעול לפי 5 השלבים הבאים:

  • פרטים אישיים כמו שם, גיל ומצב משפחתי.
  • פירוט מידע אודות השכלתכם.
  • ניסיון רלוונטי למשרה.
  • מידע אודות התפקיד האחרון, כולל 2-3 משפטים על דברים רלוונטיים לתיאור התפקיד והמשרה עליה אתם מתמודדים.
  • התאמה לתפקיד ומדוע אתם מעוניינים לזכות בו, וכיצד תוכלו לתרום למעסיק.


תכונות חיוביות ושליליות

טיפים לראיון עבודה


זו אחת השאלות הנפוצות בכל שאלון לראיון עבודה, למעשה זו שאלה מעט מכשילה לכן חשוב להתכונן אליה מראש ולהגיע עם תשובות מוכנות. אם שמעתם בעבר כי כדאי לציין בתכונות השליליות תכונה כמו פרפקציוניזם, אינכם מעודכנים בנושא.

למעשה, עליכם לענות בכנות ובשלווה, לציין תכונות שליליות שאינן פוגעות בסיכוי שלכם לקבל את המשרה, ומומלץ לציין תכונות חיוביות העשויות לסייע לכם לקבל את המשרה הנחשקת. שיחה עם קרוב משפחה ומענה לשאלה זו יכול להוות תרגול מעולה וגם הכנה לראיון עבודה.


כאשר אתם מציינים את התכונות השליליות כדאי להפגין מודעות גבוהה ולהראות כיצד אתם מסוגלים להתמודד עם הקושי ולהפוך את החולשה לחוזקה. זהו אחד מאותם טיפים לראיון עבודה שיכולים להקפיץ את סיכויי ההתמודדות והקבלה שלכם בדרך למשרה הנחשקת.


ציפיות שכר


במקרים מסוימים המראיין ישאל מהן צפיות השכר שלכם כבר בשלב הסינון הראשוני המתבצע בטלפון. זו שאלה מאתגרת ומעט מכשילה, לכן כדאי לכם לבדוק מראש מהו השכר הממוצע למשרות דומות במשק, באמצעות טבלאות שכר. חשוב לציין טווח ולא שכר מדויק.

בראיון בשלב מתקדם נהוג לשוחח על תנאי השכר, גם אם הוצע לכם שכר נמוך, כדאי לבדוק מהם התנאים הסוציאליים ולנסות לשפר אותם. כמו כן אפשר לנהל מו"מ על עלייה הדרגתית בשכר לאחר שתוכיחו את עצמכם בעבודה. 
 

מחבר: צוות Jobinfo

חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה