5 מקצועות העתיד הכי רווחיים בענף ההייטק

קשה לחזות מה יהיו המקצועות המבוקשים בעתיד. קל יותר לדעת איזה מקצועות ייעלמו מהעולם. בעוד שהאוטומציה צפויה לבטל את הצורך בכוח אדם אנושי במגוון עצום של מקצועות, לנו, בני האדם, עדיין יהיה מקום חשוב בכמה תחומים שכבר הבטיחו את מקומם – לפחות בעתיד הנראה לעין.

רובוטיקה וחיישנים

פיתוחים שונים בתחומי הרובוטיקה דוגמת חיישני תנועה, בינה מלאכותית, זיהוי ביומטרי, ימשיכו להשתכלל ולהתרחב בשנים הקרובות. האתגר הגדול בתחום זה הינו האינטגרציה בין מערכות גדולות ומורכבות המשלבות דיסציפלינות שונות.
 
טכנולוגיות אלו הקיימות כיום בעיקר בתעשיות הצבאית והרפואית, יזלגו בשנים הקרובות גם למוצרים בשימוש יומיומי ומסחרי, כגון בתים חכמים, חדרי דיונים מרושתים בהולוגרמות, עולם התעופה, הרכב, אבטחה ו-הGaming.
 
הפרופילים המקצועיים המבוקשים יהיו של מהנדסי מכונות ואלקטרוניקה, פיזיקאים ואנשי אלגוריתמים שיעסקו במחקר יישומי בתחום machine learning ו- data mining.

דיאגנוסטיקה רפואית

זהו תחום שהולך ומתפתח בשנים האחרונות בעולם וצפוי להתעצם הוא הדיאגנוסטיקה והמיכשור הרפואי. זיהוי של הגורמים למחלות עוד לפני פריצתן הוא אחד האתגרים הגדולים של עולם הרפואה והטכנולוגיה.
 
המחקר מתמקד בשיפור יכולת זיהוי מדויק יותר של מחלות לפי פרמטרים כימיים וביולוגיים, כדי לאפשר התאמה ממוקדת ומדויקת של תרופות וטיפולים. המקצועות הנדרשים בעולם זה יהיו כימאים אנליטיים וביולוגיים עם התמחות בחלבונים.
 
בנוסף, תהיה דרישה לאנשי טכנולוגיה המגיעים מתחום ההנדסה הגנטית, ובפרט כאלה שהתמחו בעבודה עם תאי גזע. בצד הטכנולוגי של הדיאגנוסטיקה נוכל לראות התרחבות בפיתוח של מכשירים שיאפשרו זיהוי וניטור מידע רפואי מהמטופל, מבלי לדרוש ממנו להגיע פיזית לבית החולים או למרפאה.
 
אל מול מכשירים אלה יש צורך במערכות גדולות שיוכלו להעביר ולנתח כמויות גדולות של מידע בזמן אמת ולהציע את המהלך הנכון עבור המטופל (לגשת לבית חולים/לרופא/ ליטול תרופה מסוימת ועוד).
 
מקצועות העתיד בהייטק - דיאגנוסטיקה

מערכות אינטרנטיות התומכות במשתמשים רבים (Large scale):

בטווח חמש השנים הקרובות העובדים בסביבה טכנולוגית יצטרכו להיות בעלי יכולת עבודה ומתן מענה למערכות אינטרנטיות שתומכות במשתמשים רבים.
 
על-פי מומחי Jobinfo, כניסת הטלפונים החכמים לשוק והורדת עלויות הגלישה מהמכשיר הסלולרי, מגדילות משמעותית את כמות הגולשים והמשתמשים בשירותים ובמשחקים ברשת.
 
כמו כן, לאור שאיפתן של חברות מסחריות להיפתח ולהתרחב גם לשוק הגלובלי, עליהן לפתח מערכות המספקות תמיכה במיליוני גולשים.
 
מניע נוסף להתחזקותו הצפויה של התחום הוא חדירת הטלוויזיה הרב-ערוצית, החיבור לאינטרנט אלחוטי מהיר והממשק של כל אלה עם הרשתות החברתיות. המצב החדש יחייב מתן מענה ממוקד ואישי (פרסונליזציה), עם נגישות למידע/תכנים בזמן אמת למאות מיליוני משתמשים.
 
 
מקצועות עתיד בהייטק - אינטרנט

אבטחת מידע וסייבר 

האתגרים בתחום  זה הולכים וגוברים עם הגדלת הנגישות לביצוע פעולות ברשת דרך הטלפון החכם, המחשבים הניידים ועוד. זהו תחום חם מאוד בו ההשכלה הפורמאלית פחות הכרחית.
 
אם ברוב תחומי ההייטק מחפשים המעסיקים בוגרי אוניברסיטאות ומכללות בעלי ממוצעים גבוהים, הרי שכאן הפרופיל המבוקש של הוא של האקרים החיים את הרשת מגיל צעיר ויכולים לתת לתת יעוץ אבטחת מידע ופתרונות לארגונים בסוגיות כגון התגברות על הונאות ופריצות אבטחה ברשת, כמו גם התמודדות עם וירוסים עתידיים.
 
הנושא אינו נוגע רק לטרנזקציות ברשת אלא לכל נושא של כניסה ויציאת מידע מארגונים, העברת מידע בתוך הארגון, רמות רגישות של מידע הפתוחות ונגישות לחתכים שונים של עובדים, חשש מהכנסת וירוסים, ריגול תעשייתי ולאחרונה הצורך באבטחת מידע במחשוב ענן שהשליטה על הנעילה ההרמטית שם קשה יותר. 

אחסון מידע

מחשוב הענן מוביל אותנו לתחום של אחסון מידע (Data Storage). כאשר כמות המידע מתעצמת ומספר המשתמשים הולך וגדל, החברות עומדות מול אתגרים חדשים, התמודדות עם נפחי אחסון שהולכים וגדלים, ובאותה העת לספק זמני תגובה מהירים יותר ויותר.
 
ההתפתחויות הטכנולוגיות יוצרות תחומים חדשים לגמרי: כך למשל, תפקיד כמו Cloud Storage Engineer לא היה קיים כלל עד לפני שלוש שנים והיום הוא מאוד מבוקש.
 
הפרופילים המבוקשים לעובדים בתחום זה יהיו של אנשי תוכנה עם השכלה במדעי המחשב או הנדסת תוכנה; ניסיון או התמחות בתחומי וירטואליזציה, DB או תקשורת יהוו יתרון משמעותי למועמדים שכן יש להם נגיעה ישירה בעבודה על אחסון בענן.
 
 
לדברי אילנה אחימאיר, מנכ"לית חברת Jobinfo, הדינאמיות הרבה המאפיינת את תחום ההייטק דורשת מההייטקיסטים המתחילים להיות ערניים בבואם להתחיל קריירה מקצועית ארוכת שנים בענף, לשינויים המתרחשים בתחום.
 
לדבריה, בישראל קיים מאגר איכותי של צעירים בעלי ניסיון משמעותי בעבודה בפיתוח והטמעת הטכנולוגיות החדישות ביותר הקיימות בענף - יוצאי היחידות הטכנולוגיות הצה"ליות, אשר עוד בשירותם הצבאי נחשפים לטכנולוגיות מתקדמות ואף לוקחים חלק בפיתוחם. אנשים אלה מבוקשים ביותר על ידי מעסיקים בענף ההייטק. 
מחבר: צוות Jobinfo

חזרה חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה