איך להשיג ראיון עבודה במקום מבוקש

מעוניינים לשפר את הסיכוי שלכם להשיג עבודה במקום מבוקש ואטרקטיבי? הידעתם כי יש מספר דרכים באמצעותן תוכלו לשפר משמעותית את הסיכוי לקבל זימון לראיון עבודה בחברה אטרקטיבית ומבוקשת? 

מקום עבודה מבוקש


ובכן, כדי להשיג ראיון עבודה במקום מבוקש נדרשת עבודת הכנה מצדכם, החל מכתיבת קורות חיים החייבים להיות תכליתיים, רהוטים וענייניים, ועד איתור קשרים שיכולים לסייע לכם להעביר את קורות החיים שלכם לאחד ממנהלי הארגון או לרכזת הגיוס בארגון בו אתם מעוניינים לעבוד. חשוב לזכור כי זימון לראיון עבודה מהווה יעד מרכזי עבורכם בדרך לקבלת משרה נחשקת במקום עבודה מבוקש. בראיון העבודה עצמו עליכם להוכיח את התאמתכם לתפקיד ולחברה לכן חשוב שתשאירו רושם ראשוני חיובי, תענו נכון על השאלות ותציינו כישורים ויכולות שיכולים לסייע לכם בתפקיד.


שיפוץ קורות החיים


אם אתם מחפשים עבודה בארגון מבוקש, ובעיקר כאשר אתם מעוניינים לקבל זימון לראיון עבודה בהייטק בחברה מוכרת ואטרקטיבית, עליכם להכין קורות חיים תכליתיים וענייניים הכתובים בשפה רהוטה ומנוסחים במקצועיות. כדי לנסח קורות חיים איכותיים ועניינים כדאי להיעזר במדריכים שונים באינטרנט או באנשי מקצוע מיומנים.


קורות חיים איכותיים חייבים לכלול בין היתר את הפרטים הבאים:

  • פרטי התקשרות בתחילת המסמך.
  • מידע תמציתי על השכלה וכישורים רלוונטיים לתפקיד ולחברה.
  • ניסיון תעסוקתי, מקום העבודה האחרון או הנוכח חייבים להופיע במקום הראשון.
  • מידע קצר על התפקיד האחרון וכיצד תרמתם לחברה.

אגב, אפשר לצרף מכתב מקדים, אך לא חייבים. אם החלטתם לצרף מכתב מקדים עליו להיות מנוסח היטב, וכדאי להוסיף בטקסט מילות מפתח רלוונטיות, כך קורות החיים שלכם יצוצו לעיני המגייסים כאשר הם מחפשים מועמדים למשרה רלוונטית בחברה.


עבודת הכנת להשגת ראיון עבודה במקום מבוקש


כדי להשיג ראיון עבודה בהייטק בחברה מבוקשת, או ראיון עבודה בכל ארגון מבוקש אחר, ישנם מספר שלבי הכנה כדי להשיג את הזימון לראיון העבודה. השלבים העיקריים הם:

  • מיפוי חברות – אם אתם מעוניינים לעבוד בחברת הייטק המתמחה בפיתוח אפליקציות או מכשור רפואי, כדאי למפות את החברות העוסקות בתחום ולפנות רק אליהן.
  • חיפוש משרות באתר החברה – רוב החברות מפרסמות משרות פתוחות באתר שלהן. כך תוכלו לשלוח קורות חיים למשרה רלוונטית לכישורים, לניסיון וליכולות שלכם, משרה בה תוכלו להתפתח ולהתקדם.
  • הכרות אישית וקשרים מקצועיים – הדרך היעילה להשגת ראיון עבודה במקום מבוקש היא באמצעות קשרים אישיים או מקצועיים. לכן, כדאי לברר בין החברים וקרובי המשפחה מי יכול לסייע בהעברת קורות חיים והמלצות עליכם למגייס בארגון או למנהל בכיר בחברה, כדאי להיעזר גם בקשרים המקצועיים שצברתם עד כה.

תרגול וסימולציות


אם אתם מעוניינים לעבוד בחברה מסוימת עליכם להתמקד בהשגת זימון לראיון עבודה, ישירות בחברה או בחברת ההשמה שהיא מעסיקה. זו עבודה לכל דבר ועניין, לכן עליכם להגדיר מטרות ולפעול בשיטות שונות כדי לנסות להשיג זימון לראיון. במקביל, מומלץ להיערך לקראת ראיון העבודה באמצעות סימולציות כחלק מתהליך ההכנה לראיון עבודה, ומענה על שאלות נפוצות.

יש לכם הזדמנות אחת להותיר רושם חיובי ולהבטיח שקורות החיים שלכם יבלטו ושהמגייס יזכור אתכם לטובה וימליץ עליכם למקבלי ההחלטות בחברה. 

מחבר: צוות Jobinfo

חזרה חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה