10 המקצועות הרווחיים ביותר בהייטק לשנת 2021

המקצועות הרווחים ביותר בהייטק

אז אם אתם חושבים להתחיל לימודי הייטק או שוקלים לעשות הסבה מקצועית לתחום, במטרה לפתח קריירה רווחית, יציבה ומאתגרת. שגם תאפשר לכם לחיות באיכות חיים גבוהה, כדאי שתהיו מעודכנים במגמות שחלות בענף מבחינת המקצועות הכי מבוקשים, טבלאות שכר, תנאים והטבות.

אם בוחנים מחקרים, טבלאות שכר וסקרים שנעשו בשנים החולפות, מגלים שיש כמה מקצועות בולטים ברווחיות שלהם. שימו לב, מדובר במגמות כלליות שנכונות לזמן הזה אך הן בהחלט יכולות להשתנות בהתאם לנתונים חדשים שיתקבלו, הוותק של בעלי התפקידים, ועוד. 

המקצועות הרווחים ביותר בהייטק

 

בניית אתרים

בראש רשימת המקצועות הכי רווחיים נמצאים בוני האתרים, שמקבלים משכורות מהגבוהות במשק ויש להם ביקוש אדיר בכל מקום – חברות, עסקים, ארגונים, משרדי ממשלה וכדומה. הרי, המגמה הרווחת כיום בעולם היא המעבר לדיגיטל ולכן כולם צריכים שיהיה להם אתר אינטרנט פונקציונלי, מרשים וידידותי לשימוש. מעבר לבניית האתר עצמו, הם גם אחראים על כל המערכת, התהליכים והשינויים שצריכים להכניס בו, למשל לעדכן דפי נחיתה, מוצרים, לשנות את טופס יצירת קשר וכדומה. 

 

בדיקות תוכנה (QA)

בתקופה הנוכחית בה כולנו משתמשים באופן שוטף במגוון גדול של פלטפורמות – סמארטפונים, מחשבים, טאבלטים וכדומה, גדל מאוד הצורך בבודקי תוכנה והם מהווים חלק חשוב מכל ארגון או חברה. שכן, הם אחראים לעשות את כל הבדיקות המקיפות למוצרים במהלך הפיתוח שלהם ולוודא שהם יוצאים לשוק ללא באגים או תקלות. רק כדי לסבר את האוזן – מי שמתחיל לעבוד במקצוע יכול להרוויח בשנה הראשונה בין 13 ל-17 אלף ₪.

 

סייבר ואבטחת מידע 

בשנים האחרונות הופך הנושא של אבטחת מידע וסייבר להיות קריטי עבור חברות, ארגונים ועסקים בכל התחומים. שכן, חלק גדול מאוד מהמידע הרגיש נשמר במאגרים ממוחשבים וצריך לדעת איך לנהל אותם בשוטף ולהגן עליהם מפני מתקפות סייבר. וזו הסיבה שבכל תחום כמעט דרושים כיום אנשי סייבר ואבטחת מידע שיוכלו לאתר ולמנוע סיכונים. בגלל המחסור שיש במומחי סייבר, השכר שמקבלים בתחום הוא בין הגבוהים. 

 

ביג דאטה

הגולשים ברשת האינטרנט מייצרים מדי יום כמות עצומה של נתונים. כדי לעבד ולנתח את הנתונים המורכבים האלה ולהגיע לתובנות והחלטות מבוססות, משקיעים רוב הארגונים והחברות משאבים רבים בתחום הביג דאטה (ובעברית – נתוני עתק). התחום כולל תפקידים שונים, כגון מפתחי ביג דאטה, מדעני נתונים או דאטה אנליסט, שזוכים לביקוש אדיר ובהתאם מרוויחים משכורות גבוהות מאוד.

 

שיווק דיגיטלי

השימוש הגובר בדיגיטל בכל תחומי החיים, שהתחזק מאוד בשנה האחרונה לאור משבר הקורונה, הזניק את הביקוש שיש בשוק לאנשי דיגיטל מקצועיים בתחומי השיווק והפרסום וזה בא לביטוי גם במשכורות שנמצאות בעלייה. 

פיתוח אפליקציות למובייל

הטלפונים הסלולריים משמשים היום כאמצעי דרכו אנחנו צורכים הכל – מידע, שירותים, קניות, בילויים. ענף המובייל צומח במהירות ואיתו גם המקצוע של פיתוח אפליקציות לסמארטפון ולאנדרואיד. לכן, במקומות עבודה רבים צריכים מפתחי אפליקציות. הביקוש הגדול למפתחי אפליקציות בשוק, מאפשר גם לאלה שרק מתחילים לקבל שכר טוב שעולה עם הוותק והניסיון. 

בינה מלאכותית (AI)

כפי שזה נראה עכשיו, הבינה המלאכותית צפויה לעצב את עולמנו בעתיד הלא כל כך רחוק. זה תחום שחודר לעוד ועוד תחומים בחיינו והוא נמצא כל העת במחקר טכנולוגי שרק ילך ויתפתח. את החשיבות הגדולה שיש לבינה המלאכותית זיהו חברות הייטק, חברות התרופות, סטארטאפים ובנקים, מה שגרם לביקוש אדיר לאנשי בינה מלאכותית מיומנים והעלה את שכרם באופן משמעותי.

פיתוח Full Stack

אין ספק שמפתחי Full Stack זה אחד המקצועות הכי מבוקשים ומשתלמים בתעשיית ההייטק. זהו תחום שהתפתח במהירות שיא בשנים האחרונות, בעקבות השימוש ההולך וגובר בדיגיטל. ככל שעוד חברות ועסקים עוברים לדיגיטל כך עולה כמות האפליקציות שמתפתחות במהירות מסחררת, מה שיוצר דרישה תמידית למפתחי Full Stack שמקבלים שכר הולם שהולך ומשתפר עם השנים. 

ניהול מוצר

אחד המקצועות המשתלמים ביותר גם לפי טבלאות השכר זה להיות מנהל מוצר. במסגרת התפקיד, מנהל מוצר אחראי על יצירת תוכנית פעולה שתסייע בהשגת המטרות והיעדים האסטרטגיים והטקטיים, בניית תיק מוצרים, ניהול ויישום של פעילויות שיווקיות, ועוד. 

הנדסת תוכנה

זה אחד המקצועות הכי נדרשים בהייטק ויש לו ביקוש גדול בקרוב חברות וארגונים שמחפשים מהנדסי תוכנה מקצועיים וגם מציעים להם שכר ותנאי העסקה מעולים. כמובן, הביקוש הוא תוצאה של ההתפתחויות המהירות בטכנולוגיה ובמחשבים שנכנסו לחיינו בכל ההיבטים – משחקים, אפליקציות, תוכנות מחשב, יישומים וכדומה. 

חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה