"חטאנו לפניך". ממי צריך לבקש סליחה בהייטק?

תקופת החגים מאפשרת לנו לקחת קצת אוויר ממרוץ הקריירה. הסמיכות ליום הכיפורים גורמת לנו להרהר ביחסים שבין אדם וחברו, ואם זו התקופה שבה כולם מבקשים בה סליחה ופותחים דף חדש – קבלו מאיתנו כמה הצעות לסליחות רלוונטיות בתחום הקריירה בהייטק.

 

המשפחה

משפחת הייטק

לרוב אנחנו ממעטים לעצור ולחשוב על זה, אבל עבור רבים מאיתנו בת או בן הזוג והילדים הם שותפים מלאים לניהול הקריירה בהייטק. השעות המוקדמות שבהן אנחנו יוצאים לעבודה, הנשיקה החטופה כשמורידים את הילדים בגן או בבית הספר – ועד החזרה הביתה הרבה אחרי שהשמש שקעה (כי צריך לסגור גרסה / להכין פרזנטציה ללקוח / לנקות באגים) – לכל אלה יש מחיר. תקופת החגים מאפשרת לנו להחזיר קצת תשומת לב ולהיות קרובים ל"שותפים השקטים". וכן, גם לבקש סליחה. אוטוטו יגיע "אחרי החגים" – ובטח נחזור למרוץ כרגיל.

 

האיש מהמטבחון

אנחנו נתקלים בו (או בה) כמה פעמים ביום, מהנהנים "שלום" מנומס ומחייכים, אבל עד כמה אתם מכירים באמת את האיש ההוא שמפנה את הפחים, מעביר סמרטוט ושוטף כלים? אתם יודעים איך קוראים לו והיכן הוא גר? מתי בפעם האחרונה ישבתם איתו לקפה? יצאתם ביחד לסמול-טוק וסיגריה במרפסת? זה זמן טוב לחשבון נפש קטן, לפתוח את הלב ואת העיניים, ולראות באמת את כל מי שעובד אתכם.

 

השותפים לקיוביקל

כולנו מכירים את זה: "השאלה" הדדית של כסאות משרדיים או עטים, מחלוקות על הטמפרטורה המדויקת של המזגן, כוסות לא שטופות שנותרו מיותמות בעמדות העבודה, הערות עוקצניות על הווליום של הסקייפ או הטלפון, ועוד שלל חיכוכים יומיומיים שהסביבה התאגידית מזמנת לנו מול השותפים שיושבים איתנו בקיוביקל. זמן סליחות הוא מועד טוב לנקות את השולחן ממשקעי העבר, ולהתחיל לאסוף את רגעי החיכוך הבאים של השנה החדשה. אנחנו בטוחים שעוד יהיו כאלה.

 

המוסכניק

364 ימים בשנה אנחנו נהנים מרכב חברה, ולא באמת עושים חשבון: לא לקילומטרז' הגבוה, לא לטיפולים, וחלקנו – גם מעדיפים להעלים עין מהדרכים המפוקפקות שבהן אנחנו מאתגרים את המכונית. בסופו של יום ובקצה של כל חברת ליסינג עומד מוסכניק שצריך להתמודד עם כל ה"חגיגה" הזאת ולהשאיר את הרכב במצב תקין לנסיעה.

 

צוות הפיתוח המתחרה

ידוע שאין רחמים בעולם העסקים. בכל זאת, זה הזמן טוב לחשוב קצת על צוותי הפיתוח בכל הארגונים המתחרים שהבסתם במכרזים ובעסקאות שקטפתם במרוצת השנה שחלפה. אפשר לבקש סליחה קטנה בלב, לפחות כדי שהנצחונות הבאים מולם יהיו נקיים ומתוקים אפילו עוד יותר.

 

המעצב האלמוני

מעצב גרפי

בואו לא ניתמם: בכל הכנה של מצגת מרשימה יש את השלב הזה שבו אנחנו פונים לחבר הנאמן Google  ומחפשים רקע מדהים או תמונה שתפיל את הנוכחים מהכסא. הצלם או המעצב שעומד מאחורי היצירה לא יודע עד כמה היא חשובה לכם, ולא יודע שאתם עושים בה שימוש. אם לא לבקש סליחה – זה לפחות זמן טוב להגיד לו "תודה" גדולה בלב על חלקו במצגות שהכנתם בשנה האחרונה.

 

המקלדת

היא אמנם אינה אנושית כמו כל היתר, אבל כנראה שגם לה מגיעה סליחה. לאורך כל השנה היא סופגת את פירורי הכריך, את טיפות הקפה, את שברי העוגיות, האבק התאגידי, ועוד עשרות חומרים משונים יותר או פחות. התחלה של שנה חדשה היא זמן טוב להעריך את כושר העמידה שלה, ואולי להעניק לה תשומת לב וניקיון יסודיים. אנחנו בטוחים שבדרכה המיוחדת היא תודה לכם על כך. לפחות עד כוס הקפה הבאה.

גמר חתימה טובה ושנה טובה ומוצלחת!

מחבר: רות חובב – וענונו, יועצת ארגונית אנשים- ניהול ומה שביניהם

חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc

*שדה חובהשלח פנייה