האם תפקיד ה-Recruiter עומד להיעלם או להשתדרג?
הבינה המלאכותית הפכה לכלי חיוני ומרכזי ברוב תחומי החיים, והיא משפיעה ומשנה ענפים ותעשיות. בעידן הנוכחי שבו כלי ה-AI משנים את כללי המשחק, רבים תוהים מה יעלה בגורלם של תפקידים ומקצועות המבוססים על אינטראקציה אנושית ותהליכים חוזרים, ובהם התפקיד החיוני של מגייסים ומגייסות משאבי אנוש בארגונים השונים, בין היתר בתעשיית ההייטק.

המגמה בשוק – תפקיד המגייס לא נעלם
בעידן ה-AI תהליכי ההשמה משתנים במהירות, אך חשוב לציין כי התפקיד של Recruiter אינו נעלם, והמגמות בשוק מעידות על כך. תפקיד המגייס בעידן הטכנולוגי המתקדם עובר שינויים מהותיים, וכיום גיוס טכנולוגי הפך לתהליך ממוקד ואסטרטגי יותר מאי פעם.
לכן, כלי הבינה המלאכותית לא נועדו להחליף את המגייסים של חברת השמה, והטכנולוגיה החדשנית הפכה לכלי עזר חיוני וחכם המסייע למגייסים להתמקד בבניית קשרים וחיבורים אנושיים. מהפכת ה-AI מאפשרת למגייסים לנהל ולבצע את תהליכי הגיוס בצורה מדויקת, מהירה ויעילה יותר.
המגייסים יכולים לבנות עוזר אישי חכם שיעשה עבורם את רוב העבודה השחורה, במקצועיות וביעילות, וכך הם מתפנים לנושאי הליבה בתפקידם וחוסכים שעות עבודה רבות.
Recruiter - תפקיד מפתח בכל ארגון
Recruiter (מגייס) מהווה תפקיד מפתח בכל ארגון ובפרט בארגונים הצומחים וגדלים. מגייסים נמצאים בקשר ישיר עם מנהלים בארגון, הם מכירים לעומק את המגמות העדכניות בשוק, ובנוסף הם פועלים לטובת איוש תפקידים שונים בחברה, בהתאם ל-DNA של הארגון. למגייסים יש אחריות מקצועיות לדאוג לכך שהארגון ימשוך, ישמור ויעסיק את העובדים המיומנים והטובים ביותר, לכן הם אחראים גם על תוצאות תהליכי הגיוס, לרבות גיוס טכנולוגי בחברות הייטק, ועליהם לזהות ולבחור נכון ומדויק את המועמדים המתאימים ביותר.
תהליכי גיוס בעידן ה-AI
בעידן ה-AI, תהליכי הגיוס מונעים לרוב על ידי כלים חכמים ואוטומציה. יש כלי בינה מלאכותית המסוגלים לסרוק אלפי קורות חיים בתוך מספר שניות בלבד, לזהות במדויק מילות מפתח ולהעריך את התאמת המועמד למשרה. כמו כן, ישנם כלים חכמים המסוגלים לנהל שיחות ראשוניות עם מועמדים למשרות השונות בעזרת צ'אט בוט.
כלי האוטומציה וה-AI הנמצאים כיום בשימוש נרחב על ידי כל חברת השמה, מאפשרים למגייסים להתמקד במשימות המורכבות יותר. לכן, המגייסים אינם צריכים "לבזבז" זמן כדי לצוד מועמדים רלוונטיים ברשת והם יכולים להתמקד בתכנון ובניית אסטרטגיית גיוס, ניתוח והבנת צרכי הארגון, וביצירת חוויה גיוס ייחודית שמושכת את המועמדים הטובים ביותר. כלומר, המגייסים הופכים להיות מעין יועצים אסטרטגיים והם משקיעים פחות זמן במשימות חוזרות ואדמיניסטרטיביות.
בשורה התחתונה, תפקיד המגייס לא עומד להיעלם משוק העבודה. הכלים הטכנולוגיים המתקדמים והחכמים מסייעים לעבודה הרוטינית של מגייסים ומאפשרים להם להתמקד בהבנה עמוקה יותר של צרכי החברה והתרבות הארגונית הקיימת בה, לבנות יחסים אישיים וליצור חיבור אמיתי ואפקטיבי בין עובדים למקומות העבודה.