שפת הגוף בראיון עבודה

ראיון עבודה זו עבודה בפני עצמה. בנוסף לשינון מושגים מקצועיים צריך לקחת בחשבון את הנושא הפיזי שהוא שימוש נכון בשפת גוף בזמן שאתם יושבים מול המרואיין. 
 
שפת גוף בראיון עבודה
 
אם תקראו בהרחבה ותלמדו כיצד להשתמש נכון בקריאת שפת הגוף, תוכלו להעלות משמעותית את הסיכוי שלכם להתקבל לעבודה. מכיוון שמדובר בתחום רחב, בפוסט הבא נציג בפניכם את הנקודות העיקריות שכדאי לעבוד עליהם, כחלק מתהליך ההכנה לקראת הראיון עצמו.
 
לחייך?
כמעט תמיד החיוך יוצר תגובה דומה. כלומר, באופן אינסטינקטיבי נזכה לתגובות הדומות לשדר שהעברנו. חיוך יכול לתרום לריכוך המרואיין. שוב, אל תגזים. הכל במידה.
 
קשר עין עם המראיין.
יש לשמור על קשר עין אך אסור שהוא יהיה ממוקד מידי. קשר עין ממוקד עשוי להתפרש כ"חקירה נגדית", ועלול לחדור לגבולות הטריטוריה של המראיין.
 
מה לעשות עם הראש והגוף?
אל תפלוש לשטח של המראיין עם תנועות ראש או גוף מוגזמות. רצוי שתהנהן מדי פעם כדי להראות שאתה קשוב לדבריו.
 
הקול זה הכל.
חשוב לשמור על טון דיבור ממוצע – אל תלחש ואל תדבר בקול רם מדי. נסה להימנע ממסרים סותרים בין טון הדיבור והקצב לבין התוכן. למשל, דיבור מהיר וקופצני בטון גבוה בעודך מספר על קור הרוח שנדרשת להפגין בעבודתך הקודמת.
 
לא לשכוח, גם לך יש כוח.
כמו שאתה מחכה למראיין כך הוא מחכה לך. אל תשכח שבתחום ההיי טק על כל מועמד איכותי יש מספר אלטרנטיבות. לכן עליך להתכונן לאפשרות שהראיון ילבש צורה של מו"מ. עליך לנהל את המו"מ בצורה מקצועית, לא ללחוץ יותר מידי, אך גם לא לשכוח שאתה צד פעיל במשא ומתן הזה.

ראיון העבודה מאפשר לך להציג את עצמך בדרך פתוחה ולנווט את השיחה, ככל האפשר, לתחומים בהם אתה מרגיש בטוח יותר.
אין סיבה שלא לנצל את הבמה, אם חסרו לך המלצות או ניסיון - זה המקום להציע חלופה כמו, "במה אני יכול לתרום לארגון?".
זה המקום למכור את יכולותיך.

אסרטיביות.
 אסרטיביות הנה היכולת לבטא באורח ברור עמדות ודעות הנוגעות לצרכיך הבסיסיים מבלי לפגוע בזולת.
הראיון מאפשר לך ללמוד על העבודה, לשאול שאלות הנוגעות לאופייה, לשכר וכו'. אין כל פסול בהתנהגות אסרטיבית ואפילו להפך.

אל תהסס לשאול שאלות בראיון.
המראיין אינו שם לב רק לתשובות שלך, אלא גם לשאלות שהוא מחכה שתשאל.
אפשר וכדאי לשאול שאלות. היזהר לא לשאול שאלות שאתה אמור לדעת עליהן את התשובות אם עשית שעורי בית על החברה והזהר משאלות הנוגעות לשכר בשלב מוקדם של הראיון. שאל שאלות  המעידות על מוטיבציה גבוהה ורצון להתקדם כגון: כיצד החברה דואגת שהעובדים יהיו מעודכנים בטכנולוגיה חדישה? מהן אפשרויות הקידום בחברה?

חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה