מהנדס תוכנה

מהנדס תוכנה- קווים לדמותו

אחד המקצועות הפופולריים יותר בשוק היום הוא הנדסת תוכנה. רבים מהאנשים הלומדים את תחומי מדעי המחשב וההנדסה מגיעים לעבוד בתחום הנדסת התוכנה בחברות היי טק. מדוע הנדסת התוכנה היא תחום המושך כל כך הרבה אנשים? במה בדיוק עוסק מהנדס תוכנה? כיצד לומדים את התחום? האם העבודה בתור מהנדס תוכנה מתגמלת? על שאלות אלה ואחרות נענה במאמר זה.

הנדסת תוכנה

מחפשים עבודה בתחום התוכנה? לחצו כאן לרשימת הדרושים תוכנה שלנו

 

הנדסת תוכנה – הגדרה

זהו תחום בהנדסה העוסק בכל ההיבטים של ייצור תוכנה, בו מיישמים באופן סיסטמטי ידע מדעי וטכנולוגי, שיטות וניסיון בפיתוח, עיצוב ותחזוקת תוכנה. בתחום זה מתבצע מחקר, עיצוב, פיתוח ובדיקה של תוכנה לצרכים מגוונים – מיישומי מחשב כלליים ועד תקשורת, בנקאות, תעשייה ורפואה. לאור כניסתם של המחשבים אל כל תחומי חיינו וההתפתחות הטכנולוגית המואצת שאנו חווים בכל תחום, מהנדסי תוכנה בעלי הבנה מעמיקה וניסיון פרקטי בתהליך פיתוח התוכנה, הם מבוקשים מתמיד.

זהו תחום מרתק שכן היא משלבת בין ידע תיאורטי במדעי המחשב, במתמטיקה, במערכות מידע ובתקשורת ובין עבודה מעשית הן בייצור והן בתחזוקה של מערכות תוכנה מורכבות. בתחום זה נדרשים להיות מדויקים, פרקטיים ולהתמצא בנושאים רבים, משפות תכנות ועד רשתות; ומאידך ישנה גם חשיבות רבה ליצירתיות ולחשיבה פורצת-דרך.

לימודי הנדסת תוכנה

בישראל ניתן ללמוד הנדסת תוכנה לתואר ראשון במגוון מסלולים במוסדות הלימוד, ביניהם הנדסת תוכנה, הנדסת מערכות תקשורת, הנדסת חשמל ומחשבים, הנדסת רשתות, מערכות תוכנה ועוד. בין הקורסים הנכללים בלימודים אלה ניתן למצוא קורסי יסוד כגון מתמטיקה, פיזיקה וקורסי הנדסה בסיסיים; וכן קורסים מתמחים כגון מערכות תוכנה, מבנה מערכות הפעלה, רשתות, קריפטוגרפיה, מיקרו מחשבים, שפות פורמליות ועוד. ברוב המסלולים הסטודנטים רוכשים הן ידע תיאורטי והן צבירת ניסיון מעשי במעבדות, פרוייקטים ועוד בהם מתכננים ומפתחים טכנולוגיות תוכנה.

עיסוק בהנדסת תוכנה

מהנדס תוכנה הוא אחד המקצועות הנדרשים ביותר בשוק היום. לחברות רבות, לא רק חברות הייטק אלא חברות בכל התחומים, דרושים מהנדסי תוכנה מוכשרים. יש ביקוש למהנדסי תוכנה גם בארץ וגם בחו"ל, ולמעשה, יש בדיחה ידועה על כך שבכל מקום בגלובוס בו ינעץ מהנדס תוכנה דגל, הוא יוכל למצוא עבודה. לא מפליא, אם כן, הנתון שהתפרסם לפיו יש יותר משרות פנויות למהנדסי תוכנה בשוק העבודה ממספרם של מהנדסי התוכנה. עובדה זאת מעודדת מאד שכן היא מבטיחה כי מהנדס תוכנה טוב ואיכותי תמיד יוכל למצוא עבודה, בין אם הוא מעוניין לעבוד בארץ או בחו"ל, וכן שכוח המיקוח של מהנדסי תוכנה הוא גדול והם יכולים ליצור לעצמם את התנאים בהם הם חפצים.

מושג חדש בתחום הנדסת התוכנה והמתכנתים התברג בשנתיים האחרונות והוא ה full-stack כאשר מדובר במפתחים ומתכנתים השולטים במספר שפות תכנות ובעלי ניסיון עבודה על פלטפורמות רבי משתתפים.

ומה לגבי השכר? באופן כללי, שכרם של מהנדסי תוכנה הוא מתגמל כבר מההתחלה. בישראל, מהנדס תוכנה בתחילת דרכו יכול להשתכר סכומים שנעים בין 15,000 ל-18,000 ש"ח בחודש. ככל שהמהנדס צובר יותר ותק וניסיון שכרו עולה, ותוך מספר שנים (בין 5-10) הוא יכול להגיע למשכורות של 25,000-30,000 ש"ח ואף יותר מכך.

משרות הנדסת תוכנה

סיימתם את לימודי הנדסת התוכנה ואתם מחפשים עבודה? אתם כבר עוסקים בהנדסת תוכנה אך מעוניינים לעזוב את עבודתכם הנוכחית ולעבור לחברה אחרת? זה הזמן לחפש משרה מתאימה בלוח הדרושים: סביר להניח שתמצאו לא מעט משרות שיתאימו לכישוריכם. מומלץ לשלוח קורות חיים למנהלת צוות תוכנה ואינטרנט של Jobinfo צוות זה ממוקד למהנדסי תוכנה ולמתכנתים. בסופו של דבר, תמצאו את משרתת הנדסת התוכנה המושלמת עבורכם, שתספק לכם אתגר ועניין מחד, ותעניק לכם תנאים מצוינים ושכר מתגמל מאידך. התחילו לחפש עבודה בתחום כבר היום – חבל לבזבז זמן!

מחבר: צוות Jobinfo

חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc

*שדה חובהשלח פנייה