המדריך המקצועי לכתיבת קורות חיים להייטק

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כול יום אנו נתקלים באלפי אנשים מוכשרים שעושים דברים מדהימים בעבודה, אבל פעמים רבות עבודתם המקצועית וכישרונותיהם המיוחדים אינם באים לידי ביטוי באחד הכלים החשובים ביותר למציאת עבודה חדשה – קורות החיים.

במדריך זה נלווה אתכם צעד אחר צעד בכתיבת ושליחת קורות חיים מקצועיים המכוונים להייטק, שיגרמו למעסיקים הפוטנציאליים להזמין אתכם לראיון עבודה.

מעוניינים לשלוח קורות חיים באתר?

במידה ואינכם רשומים, מלאו את הטופס וצרפו קורות חיים בעמוד ההרשמה

1. מתכננים את קורות החיים

חשבו אלו פרטים אתם עומדים להכניס לקורות החיים שלכם.

פרטים אישיים: חשוב לרשום בבירור פרטים אישיים על מנת שיוכלו ליצור איתכם קשר בקלות. מומלץ להוסיף מספר ת.ז. הרבה ארגונים ממיינים קורות חיים על סמך נתון זה. לא חובה להוסיף את תאריך הלידה שלכם ואת מצבכם המשפחתי.

השכלה: באופן כללי יש לכתוב קורות חיים ובפרט את סעיף ההשכלה מהסוף להתחלה. עליכם לאסוף את כל הנתונים על ההשכלה שצברתם במהלך השנים (שנות לימוד, תעודות ותארים). אם אתם שולחים את קורות החיים למשרת הייטק, אל תשכחו לציין קורסים מקצועיים רלוונטיים, אותם יש להציג בסדר יורד בסעיף נפרד בסוף קורות החיים (ראו בקורות חיים לדוגמה). יש להציג את התואר הבכיר ביותר שלכם ראשון, ציינו: שנים, תואר, פקולטה, שם מוסד הלימוד. לגבי בגרויות, ברור כי עבור בעל תואר Ph.D  זה מיותר לציין את הבגרות אבל לבעלי תואר אקדמאי ראשון בתחילת דרכם וסטודנטים זה בהחלט יוכל להוסיף בעיקר אם הייתם מצטיינים.

ניסיון מקצועי:  קורות החיים שלכם צריכים לשקף את הניסיון המקצועי שלכם וחשוב לכתוב דברים המשקפים את המציאות אחרת יפסלו אתכם על אמינות. יחד עם זאת ניתן לעשות רגע חושבים ולחשוב אלו תפקידים מקצועיים ומיומנויות בהם צברתם ניסיון יקדמו אתכם לעבר התפקיד החדש והנכסף ואת התפקידים הללו כדאי להבליט בקורות החיים.

החלטה על סדר חשיבות: אמנם אתם צריכים לשים בתחילת העמוד כותרת ראשית שהוא בעצם השם שלכם ופרטים ליצירת קשר, אבל מלבד זאת החוקים הם די גמישים – אם אין לכם מספיק ניסיון מקצועי, סעיף ההשכלה מגיע ראשון ולהיפך– זכרו, מקום העבודה האחרון צריך להופיע בראש הרשימה והסדר הוא סדר כרונולוגי יורד. חשוב לשמור על רציפות, אם יש קפיצה בין עבודה לעבודה כדאי לתת לכך סיבה: לימודים, טיול, ניסיון להקמת עסק עצמאי וכדומה.

רישום העיסוק המקצועי צריך להיות לפי הסדר הבא: טווח שנים – שם החברה (באנגלית אם אתם פונים לשוק ההייטק) – תחום עיסוק החברה (ממש בקצרה לא יעלה על שני משפטים)– שם התפקיד – מהות התפקיד. סעיף זה מהווה עבורכם במה להדגשת היכולות והכישורים המקצועיים שלכם הרלוונטיים לתפקיד המבוקש, תחומי אחריות, טכנולוגיות וכלים בהם צברתם ניסיון. הקפידו על ניסוחים המשדרים מומחיות ומקצועיות, תוכלו לשלב ביטויים כגון: הובלתי, ניהלתי, יזמתי, התמחיתי.... אבל בלי הגזמה.

שירות צבאי: יש לציין את טווח השנים, תפקיד, קורסים שנלמדו במסגרת התפקיד ודרגת שיחרור. עבור מי שהניסיון הצבאי מהווה את רוב הניסיון התעסוקתי, יש להרחיב על הכישורים המקצועיים והיתרונות שזה מהווה מול התפקיד אליו אתם פונים.

2. קורות חיים אוהבים כותרות

כותרות מוכרות עיתונים, כותרות מוכרות אתרים, כותרות מוכרות מוצרים והכותרות ימכרו גם את קורות החיים שלכם. מאחר שאנשי משאבי אנוש קוראים המון קורות חיים ביום אחד, אתם צריכים לעזור להם לגלות אתכם – באמצעות הכותרות!

לדוגמה:

מהנדס תוכנה בעל יכולת למידה גבוה, יחסי אנוש טובים, הובלת פרויקטים ופרואקטיבי
או
מומחה בשיווק ברשתות חברתיות משלב בחוכמה בין שיווק ומיתוג לבין הבנה עמוקה של עולם הרשתות החברתיות

את הכותרת המגדירה אתכם ניתן למקם מתחת לפרטים האישיים לפני שמתחילים בפירוט על השכלה או ניסיון תעסוקתי.

3. מיתוג

ממש כפי שחברות ממתגות את עצמן - אתם צריכים למתג את עצמכם על ידי הבלטת היתרונות הייחודיים שלכם. לדוגמה: יחסי אנוש טובים או מיומנות בתוכנה מסוימת או ניסיון מקצועי רב בתחום.  זכרו כי אין לכתוב דברים לא אמינים או שקריים אודותיכם, מראיין מנוסה יאתר את זה במהירות ותפסלו על אמינות.

4. תכנים חשובים יותר...

אז מה כבר יש לנו:

  • פרטים אישיים ליצירת קשר
  • כותרת ראשית המספרת על התפקיד המרכזי שלכם
  • כותרת משנית שמבליטה את היתרונות שלכם
  • השכלה וניסיון מקצועי
לפני שאנחנו עוברים לשלב השונות: חזרו אחורה ובדקו שכול המשפטים שכתבתם עד עכשיו הם משפטים תמציתיים, מדויקים, רהוטים ללא שגיאות כתיב או טעויות ניסוח.
 
שפות – בעולם העסקי הגלובלי של היום חברות, ובעיקר חברות הייטק, שמות דגש על נושא הידע בשפות ועל כן חשוב לציין אותן בסעיף נפרד. יש לציין את שם השפה ורמת השליטה: שפת אם, ברמת שפת אם, שליטה מלאה בכתב ובעל פה, רמה בסיסית.
 
שונות – למרות שהסעיף הזה נדחק לסוף הדף, מדובר בסעיף חשוב מאוד שבו אתם יכולים להדגיש יתרונות נוספים שלכם כגון: ידע מעולה בשפה מסוימת, זכייה במלגה או בתחרות, התנדבות וכדומה.

לסעיף זה אתם יכולים להוסיף גם ידע טכנולוגי או ידע בשפות תכנות – אם מדובר במגוון גדול אתם בהחלט יכולים להקדיש לו סעיף נפרד מתחת לסעיפי ההשכלה והניסיון המקצועי.

המלצות  - זה סעיף המופיע בתחתית הדף ונרשם לידו 'המלצות ימסרו על פי דרישה'. אתם בוודאי תרצו לעשות שיחה מקדימה עם הממליץ להכין אותו שעומדים להתקשר אליו, מה גם זה יעזור לרענן את זכרונו. אם אין לכם ממליצים עדיין – אתם כמובן לא מוסיפים את הסעיף הזה.

הטיפ החשוב ביותר לכתיבת קורות חיים מקצועית למקצועות ההייטק:שימו לב מה אתם מכניסים לקורות החיים שלכם – המטרה שלכם היא למתג את עצמכם ולהבליט ככול האפשר את היתרונות שלכם. מדובר במשחק עדין מאוד בין הבלטת יתרונות לבין שמירה על צניעות ואמינות. לאורך כתיבת קורות החיים – חשבו מה המעסיק הפוטנציאלי שלכם מחפש וכיצד אתם יכולים לענות על דרישותיו.

5. חוזרים ובודקים, ושוב בודקים

סיימתם? שימו את קורות החיים שלכם בצד. אל תחשבו עליהם למשך יום שלם ואם אפשר אפילו יותר. עכשיו זה הזמן לקרוא את קורות החיים שוב לבדוק שגיאות, לתקן ניסוחים מסורבלים, לשפר כותרות.

סיימתם? שלחו את קורות החיים שלכם למכרים, אם אפשר בעלי ניסיון בתחום, שאלו אותם מה דעתם על קורות החיים שכתבתם – מה כדאי לשפר ועל מה אפשר לוותר.

דוגמא לקובץ קורות חיים
ואם הזמינו אתכם לראיון, אל תשכחו להתכונן אליו:

בהצלחה.
מחבר: צוות Jobinfo

חזרה חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc

*שדה חובהשלח פנייה