מגמות בהייטק

ברוכים הבאים למקום שבו הכול קורה – תעשיית ההייטק בישראל. כאן, בין אלפי החברות ומאות אלפי העובדים, מתחילים התהליכים המשפיעים על החיים של כולנו ועתידים לשנות אותם כליל בעתיד לבוא. חושבים להצטרף להצלחה? כבר נמצאים במשפחת ההייטק בישראל ורוצים לדעת יותר על מגמות בהייטק? הצטרפו אלינו בJOBINFO למסע בין טכנולוגיות למידע, הצלחה וכסף. כי העולם (וישראל) של המאה ה-21 הוא עולם ההייטק.

מידע חשוב על תעשיית ההייטק בישראל

על היותה של ישראל מעצמת הייטק עולמית בטח שמעתם, אך האם בחנתם את המספרים שמספרים את העוצמה של תעשיית ההייטק בישראל? האם אתם יודעים כמה חברות הייטק יש בישראל? ובכן, למעלה מ-290,000 עובדים מועסקים בתחום המשגשג בישראל, המתפרסים על פני קרוב ל-6,000 חברות שונות.

קרוב ל-20% מהעובדים באים מתחום התוכנה (ועוד 16% מתחום המכירות והשיווק ו-11% מתחום החומרה), ולמעלה מ-17 אלף מהם מועסקים על ידי התעשייה האווירית. עוד מעניין לגלות שישראל היא מהמובילות בעולם בהשקעה בתחום המחקר והפיתוח (סביב 3.5 אחוז מהתמ"ג) וגם שיעור ההשקעות הון-סיכון כשיעור מהתוצר הכללי הינו מהגבוהים במדינות המערב. בשורה התחתונה – שוק ההייטק בישראל 2018 פורח, משגשג, מצליח ומפרנס בכבוד מאות אלפי משפחות בישראל. עכשיו אתם חושבים להצטרף לחגיגה?

מגמות ההייטק בישראל – עיקרי פעילות

מספר מגמות בולטות בישראל יותר מכל השאר. תחום התוכנה נמצא דרך קבע בפסגת הפעילות המתקיימת בישראל, עם נתח של כ-22-24% מכלל חברות ההייטק בישראל. התחומים העולים של השנים האחרונות הם תחומי המובייל/אינטרנט, בתוכם נכללות חברות הסטארט-אפ. גם תחום הביוטק הפך בתוך פחות מעשור מזניח למרכזי עם כמעט רבע מנתח פעילות ההייטק בישראל. תחומים שכוחם ירד באותו עשור הם אלו העוסקים בפעילות חומרה והתקשורת, שבשל נסיבות שונות (בראשן היעדר חדשנות, עלויות ציוד גבוהות ועוד), מצאו את עצמן מדשדשות מחוץ לרשימת שלושת עיקרי פעילויות ההייטק בישראל (ובמרבית העולם).

החברות הגדולות בתחום ההייטק, אם תהיתם, נותרו ללא שינוי בשנים האחרונות, וכוללות כאמור את התעשייה האווירית, לצד אמדוקס, IBM, אלביט, אינטל, רפאל, HP ואחרות.

חברת השמה להייטק – השביל אל עולם ההצלחה

וזה בדיוק הזמן לומר בפה מלא – הביקוש לאנשי הייטק קיים כל הזמן, ולרוב, הוא רק הולך וגדל. המעשיות על פיטורים ומשברים הם לא יותר מסיפורים מקומיים שנופחו ללא אחיזה במציאות, והשורה התחתונה ברורה: לכל מי שרוצה, מוכן ללמוד ולהשקיע כדי להיות הטוב בתחומו, יש מקום ויש פרנסה ויש מקצוע בתחום ההייטק. אנחנו כאן חברת ההשמה- כדי להיות החוליה המקשרת או "המשדך", אם תרצו המבצעים השמה לבכירים ולעובדים בהייטק. והכל כדי שתוכלו למצוא את עצמכם במשרה התפורה ליכולות, לכישורים ולרצונות שלכם. אז אל תגידו "אין סיכוי שיקבלו אותי", אל תחשבו "אין לי את מה שצריך".

הניחו את הפחדים בצד והצטרפו להצלחה הישראלית העולמית. תעשיית ההייטק בישראל – חושבים, מייצרים, מצליחים.

דוחות קודמים