מסיכום חצי שנתי של שנת 2017 בענף ההייטק עולה:

תחום הסייבר רותח עם משכורות של 30 אלף ₪ בממוצע  לתפקידי Senior security Developer ;
מפתחי המציאות הרבודה מרוויחים משכורות הנעות סביב ה-30 אלף ₪ ותחום הבריאות הדיגיטלית צומח לו במהירות מסחררת  עם 385 חברות הפועלות כבר היום בישראל

מגמת הצמיחה בתחומי הרחפנים והרכבים האוטונומיים נמשכת: משכורות התחלתיות של 20-24 אלף ₪ לתפקידי אלגוריתמים בתחום הראייה הממוחשבת    

כך עולה מנתוני חברת ההשמה להייטק Jobinfo

במחצית הראשונה של שנת 2017 חלה עלייה מרשימה בדרישה לעובדים בכל תחומי ההייטק: משרות בתחום התוכנה הראו עלייה של 124%, משרות בתחום החומרה והמולטי דיסציפלינארי עלו ב  169%, משרות בתחום האינטרנט עלו ב 69%, ובתחום הביומד נרשמה עליה של כ 83%. כמו כן המשיכה בתקופה זו מגמת הצמיחה בתחומי המציאות הרבודה (AR) ופיתוח הרכבים האוטונומיים. כך עולה מנתוני חברת ההשמה להייטק Jobinfo בהשוואה לנתוני החציון המקביל של 2016.

"המדע הבדיוני נמצא כאן ועכשיו", אומרת שרית מלכה-ליברמן, דירקטור השמות ב Jobinfo "הנהירה של החברות הישראליות לפיתוח טכנולוגיות לרכב האוטונומי, למציאות הרבודה ולסייבר הולכות ומתחזקות. העולם כולו מחובר דרך האינטרנט, המובייל והרשתות ואינסוף הנתונים החשופים אודותינו מחייבים שינוי תודעתי והתנהגותי. בעקבות שינויים אלו, קיימת דרישה הולכת ומתחזקת למפתחים/אנשי אלגוריתמים מעולמות הסייבר,big data ,מצלמות, לייזרים, חיישנים ועוד."

תחום הסייבר רותח – נוסף על הסטארט אפים נפתחות בחברות ההייטק הגדולות מחלקות וחברות בנות העוסקות בתחום

לדברי מלכה- ליברמן, "לאור המציאות בה אנחנו חיים תחום הסייבר ממשיך לככב בדרישות לעובדים ובכללם הביקוש למפתחים והאקרים מנוסים. בנוסף לסטארט אפים הנפתחים בתחום אנחנו עדים גם לחברות גדולות ומבוססות אשר הרחיבו את הפעילות העיקרית שלהם ומפתחים מחלקות או חברות בנות בתחום הסייבר. לדוגמה: חברת צ'יפים גדולה פתחה פעילות סייבר כדי לוודא שהאקרים לא יחדרו לצ'יפים שהם מייצרים עבור התעשיות השונות וישתלטו  על מוצרים כמו רכבים אוטונומיים."

להלן תפקידים מבוקשים בתחום הסייבר ונתוני שכר ברוטו לחודש:

תפקיד שנות ניסיון שכר ברוטו בחודש
Penetration
(בדיקות לעולם ה security)
3+ 18-22
תפקיד ניהולי (5+) 28-30
Senior Security Researcher 5+ 30-32
8+ 35-40
Data Security Expert 6 25-28

המציאות הרבודה הופכת למציאות החמה של ההייטק

טכנולוגיות המציאות הרבודה נתפסות כמהפכה הטכנולוגית הבאה. הן מאפשרות הוספה של אובייקטים וירטואליים לממד המציאות שלנו כאשר אלו מתמזגים עם הסביבה האמיתית, בזמן אמת ובאופן אינטואיטיבי, ומאפשרים לנו לנהל איתם אינטראקציה. טכנולוגיות של מציאות רבודה כוללת שילוב של משקפיים פיזיים ולכן נדרשים מפתחים מולטי-דיסציפלינריים לשילוב של תוכנה, חומרה, מומחי UI\UX ומעצבים גראפיים.

להלן תפקידים מבוקשים בתחום הזה בחברות ונתוני שכר ברוטו לחודש:

תפקיד שנות ניסיון שכר ברוטו בחודש
מפתח אלגוריתמים בתחומים של ראייה ממוחשבת / DEEP LEARNING 5+ 30-33
מהנדס מערכת אלקטרואופטיקה (ידע במצלמות/סנסורים/לייזרים) 5+ 30-32
מהנדס מערכת 5+ 30-33
אלגוריתמאי 5+ 33-36
UX\UI 5+ 22-25

המשך צמיחה בתחומי הרכב האוטונומי וטכנולוגיות הרחפנים

הביקוש לעובדים בחברות המפתחות טכנולוגיות נלוות וטכנולוגיות ליבה עבור תחום הרכב האוטונומי והרחפנים ממשיך לצמוח. כפי שפרסמה Jobinfo בסיכום שנת 2016, חברות אלו גייסו כספים שכללו בין היתר השקעה חסרת תקדים בסך 300 מיליון דולר מחברת פולקסווגן בחברת גט טקסי הישראלית, ושיתוף הפעולה של מרצדס הגרמנית עם וולנס הישראלית. דוגמא נוספת היא מובילאיי הישראלית שנרכשה לאחרונה ע" אינטל תמורת 15.5 מיליארד דולר. כמו כן חברת GM  שהרחיבה את מרכז הפיתוח בארץ ולתחום נכנסו חברות צ'יפים וחומרה. הפרופילים  שחברות אלו מחפשות לגייס הם של אנשי אלגוריתמים, חוקרים ומפתחים המתמחים בתחום של ראייה ממוחשבת (computer vision),  machine learning או מתחום הניווט והעקיבה.

הפתרון של הרחפניים, מתאים לתעשיות מורכבות: מכרות, גז ונפט, נמלים , השוק הביטחוני ועוד. תעשיות אלו יכולות להשתמש ביכולות של הרחפן לצורכי סריקה ומיפוי, בקרה ואבטחה ולהפיק מהם תוצאות מידיות המשפיעות משמעותית על הוצאות החברה ורווחיה.

להלן תפקידים מבוקשים בחברות ונתוני שכר ברוטו לחודש:

תפקיד שנות ניסיון שכר ברוטו בחודש
מהנדס אלגוריתמים ל-PHY  5+ 30-33
אלגוריתמים בתחום הראייה הממוחשבת מתחילים 20-24
5+ 30-33
Computer Vision Researcher   35-40
אנשי  ASIC 5+ 27-29
אנשי פיתוח Embedded 5+ 26-28
Field application engineer מתחילים 18-20
5+ 28-30
Image Processing Engineer 5+ 25-30

יש לציין כי בחברות פיתוח הרחפנים, מלבד המשרות הדומות למשרות בחברות שמפתחות חומרה (board design, מתכנן מכני) יש גם משרות מיוחדות כמו איש/אשת צוות למחלקת ה-Chief Pilot המשתכר כ-20,000 ₪ ברוטו בחודש.

בריאות דיגיטלית – גידול של 30% בהשקעות בתחום ביחס ל-2105

בשנת 2016 הושקעו 183 מיליון דולר בתחום הבריאות הדיגיטלית (Digital Health) המהווים גידול של 30% ביחס ל 2015. נכון להיום 385 חברות פעילות בתחום זה בישראל. תחום הבריאות הדיגיטלית רחב וכולל בתוכו פלטפורמות אישיות לניהול הבריאות הפרטית (אפליקציות בעיקר) - המאפשרות לאנשים פרטיים לעקוב ולנהל את המצב הבריאותי שלהם מול הרופאים, מערכות המייעלות את העבודה של בתי חולים, מרכזים רפואיים ומעבדות ולבוש סנסורי (שימוש באביזרים ופרטי ביגוד כמו חולצות וקסדות) לניטור מצב רפואי. איסוף המידע הרב משלל כלים אלו הביא לחברות המתמחות בפיתוח כלים אנאליטיים לניתוח מידע רפואי.

לדברי מומחי חברת Jobinfo חברות אלו מחפשות כיום מועמדים בעלי ניסיון בפיתוח אלגוריתמים בתחומים הmachine learning, deep learning ועיבוד תמונה. בנוסף, גדל הביקוש למועמדים בעלי ניסיון בפיתוח Big Data. "אנו משערים שבהמשך הפיתוח של המוצרים הללו השוק יזדקק למפתחים מנוסים בתחומי האפליקציה בעלי ניסיון עבודה עם בתי החולים ומערכות הבריאות המורכבות ושל אנשי שיווק אשר יעבדו מול מערכות של הביטוח הבריאות כדי להכניס את המוצרים הללו לשוק."

"נושא אבטחת מידע הנוגע לכל תחום בחיים שלנו יהיה יותר מרלוונטי בניהול המידע הרפואי האישי, שהפלטפורמות והכלים החדשים הללו אוגרים, מנתחים ומעבירים בין מערכות דרך טלפונים ניידים ועוד. לפיכך, החיבור בין תחום הרפואה הדיגיטאלית לתחום הסייבר יהיה אך טבעי." מציינת נוגה מוסקוביץ, מנהלת השמות סניף חיפה.

להלן תפקידים מבוקשים בחברות ונתוני שכר ברוטו לחודש:

תפקיד שנות ניסיון שכר ברוטו באלפי שקלים בחודש
SW Architect 10+ 32-36
SW Engineer 7 28-26
QA and Integration Engineer 5 20-23
V&V Team leader 10+ 22-25
Senior SW and algorithm developer 10+ 28-31
IT DevOps 10+ 31-34
Field service Engineer 10+ 13-15