מדד האופטימיות

מגמות שוק התעסוקה בהייטק רבעון 3 2010
 
 
עליה של 30% במספר המשרות בשוק ההייטק ברבעון השלישי של 2010 לעומת הרבעון המקביל של 2009

ברבעון השלישי של 2010 אנו עדים לעליה של כ- 30% בסך המשרות בהשוואה לרבעון זה אשתקד. יחד עם זאת, ישנה ירידה של כ-8% לעומת הרבעון השני של 2010. ירידה זו מוסברת על ידי חופשת הקיץ והחגים אשר יתרחשו ברבעון זה. התחזית  הכוללת לשנת 2010 עליה של 10% בסך המשרות החדשות אשר יטופלו לעומת שנת 2009.
 
בתחום החומרה בהם התהליכי הגיוס איטיים יותר ומצומצמים יותר הייתה ירידה של 12% בסך הגיוסים, חברות רבות בתחום זה לא מתחילות תהליכי גיוס בתקופת החגים, לעומת זאת בתחום התוכנה שהוא תחום דינאמי המגייס מספר גדול יחסית של פרופילים דומים במקביל ראינו עליה של כ- 10% בסך הגיוסים ברבעון השלישי של 2010 למרות חופשת הקיץ והחגים.
 
ע"פ נתוני IVC Online ניתן לראות עליה של 6% בגיוסי הון לעומת אותה תקופה אשתקד, 195חברות הייטק המגובות הון סיכון גייסו בשני הרבעונים הראשונים של השנה 577M$. ביחס למחצית הראשונה של 2009 ניתן לראות גידול של הון זר (סיכון והשקעות אחרות) המושקע בחברות ההייטק הישראליות וירידה של 23% בהשקעות קרנות הון סיכון ישראליות אשר גייסו פחות כסף בשנה זו.  34% מסך ההשקעות במחצית הראשונה של 2010 הוא בתחום ה-Life Science ו-17% בתחום האינטרנט.

שנה ראשונה שתחום התוכנה במקום הרביעי בגיוסי הון. תחום התוכנה איבד את הבכורה בגיוסי כספים למרות שעדיין מוביל במספר החברות הנמצאות בשלב של תחילת הכנסות (initial revenues) ושל צמיחה. בחברות ה- Life Science קיימת עליה של 21%  בחברות שעברו משלב הפיתוח לשלב הכנסת הכנסות וב- Cleantech עליה של 14% לעומת אשתקד.
 
 
 
 
 תפקידים מבוקשים :  
  • בחברות תוכנה ואינטרנט: אנשי פיתוח C# ו-Java, אנשי QA, ר"צ, אנשי web/php, מנהלי מוצר ואנשי מכירות עם רקע טכנולוגי.
  • בחברות חומרה: מהנדסי ASIC/VLSI, אלגוריתמאים, מפתחי RT  וארכיטקטי Networking, אנשי Verification, מהנדסי אפליקציה/FAE
  • בחברות תקשורת: פיתוח RT, פיתוח C ,java ,C++, אינטגרטורים, מנהלי מוצר, מומחה אבטחת מידע
  • בכל סוגי החברות גויסו בוגרים ובוגרים מצטיינים.
בתפקידים הבכירים בלט הביקוש ל:  
  • סמנכ"לים ודירקטורים של מכירות בחברות מכל התחומים לכל הטריטוריות פרט לארה"ב (לאחר המשבר הקשה בארה"ב חברות מחפשות להתרחב ו/או לחדור לטריטוריות חדשות)
  • מנהלי Production בפיתוח בחברות תוכנה ואינטרנט
  • סמנכ"לי פיתוח בכל סוגי החברות (מדובר בהחלפת כוח אדם ולא בהרחבת פעילות)
  • דירקטורים של מוצר בעיקר בחברות תוכנה ותקשורת
בתחום השכר יציבות ואיפוק בכל התחומים. ברוב החברות ניתן לראות תיקוני שכר אשר יחזירו את השכר לרמתו טרום המשבר וחיפוש נוסחאות על מנת לשמר עובדי מפתח בעזרת הטבות והעלאות שכר. ברבעון השני של השנה לאחר תקופה ארוכה של קיפאון ראינו עליה של 10%-13% בשכר בתחום החומרה עבור מהנדסי ASIC/VLSI בעלי ניסיון של 2-5 שנים ועליה של 5% לתפקידים ניהוליים באותו התחום.
 
בתחום הבכירים בשנתיים האחרונות ראינו ירידות שכר משמעותיות. רק ברבעון השני של 2010 ניתן לראות שינוי מגמה, עליות מינוריות בשכר. בעיקר בתפקיד הובלה של מכירות והובלת פיתוח.